W jaki sposób można promować branżę medyczną w social mediach?

Każdy z nas z pewnością dostrzega, jak dużo czasu poświęcamy na korzystanie z Internetu. Niejednokrotnie mając jakiś problem czy szukając odpowiedzi na nurtujące pytania, z chęcią sięgamy po rady „wujka Google”.

Bliżej przyjrzała się temu firma Hootsuite. Z raportu, który przygotowała wynika, że na surfowanie po Internecie poświęca się aż 6 godzin 44 minuty w ciągu dnia i dotyczy to osób w wieku od 16 do 64 lat. Badanie to przedstawia również, ile w tym czasie poświęcamy uwagi na przeglądanie social mediów – są to 2 godziny dziennie.

Z racji tak dużej popularności mediów społecznościowych z portali tych z chęcią korzystają różni specjaliści z branży medycznej, którzy dostrzegają potencjał social mediów.

Podpowiadamy, jakie możliwości oferują specjalistom serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy TikTok i dlaczego warto wykorzystać je do promocji swojego gabinetu.  

Social media, a promowanie

Portale społecznościowe dają spore możliwości dzielenia się informacjami o gabinecie czy usługach oferowanych przez specjalistów.

  • Facebook i Instagram

Facebook oraz Instagram to jedne z najpopularniejszych portali społecznościowych, które najchętniej wykorzystują specjaliści z branży medycznej. Na portalach tych możliwe jest umieszczanie zdjęć czy filmików dotyczących usług, które oferuje marka.

Ciekawą opcją, która warto wykorzystać w promowaniu swojego gabinetu jest umieszczanie relacji, czyli krótkich filmików, które widoczne są dla obserwatorów przez 24 godziny. Relacje to funkcja, która z chęcią przeglądana jest przez różnych użytkowników, dzięki czemu cieszą się one dużym zainteresowaniem.

W relacjach specjalista może dzielić się z odbiorcami aktualnościami z obecnego dnia, przedstawić ofertę gabinetu, zachęcić do zapisania się na wizytę czy poinformować o ważnych zmianach zachodzących w gabinecie.

Warto dodać, że właściciel profilu ma możliwość sprawdzenia, ile osób zobaczyło jego relację, a także w jaki sposób na nią zareagowało. Dzięki temu specjalista wie, jakie treści obserwatorzy uważają za ciekawe, a które z nich są pomijane.  

  • TikTok

Tik Tok to równie świetna opcja na promowanie branży medycznej. Na tym medium możemy dodawać filmiki opatrzone dostępnymi podkładami muzycznymi, które skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. W prosty i przyjemny sposób można podzielić się tym, co dzieje się w gabinecie, przekazać pacjentom ważne informacje, a także treści edukacyjne w postaci łatwo przyswajalnych nagrań.

Promowanie przez Instagram na przykładzie profilu mamaginekolog

Według danych statystycznych w Polsce z Instagrama korzysta 9,2 miliona osób. Wśród kont są profile lekarzy specjalistów oraz gabinetów medycznych. Jednym z nich jest profil Nicole Sochackiej-Wójcickiej, czyli lekarza o specjalizacji ginekologicznej. Obecnie jej profil na Instagramie obserwuje ponad 880 tysięcy użytkowników.

Na swoim profilu mamaginekolog zamieszcza różne treści zarówno dotyczące jej życia prywatnego, jak i te o specjalistycznej tematyce, dotyczące zawodu, który wykonuje.

Dodatkowo na profilu na Instagramie mamaginekolog umieściła adres swojego bloga, który cieszy się popularnością, zwłaszcza wśród przyszłych i obecnych już mam. Ciekawe zdjęcia, mądre i pouczające opisy z dużym powodzeniem przyciągają obserwatorów, którzy wyrabiają sobie pozytywną opinię o pani doktor. Dzięki byciu obecną w sieci doktor Sochacka-Wójcicka stała się popularna, a kobiety przychylnie się o niej wypowiadają i chętnie zapisują się na wizyty do jej gabinetu ginekologicznego.

Tik Tok, czy to dobre miejsce na promocję gabinetu?  

Jeśli, ktoś wątpi w możliwości promowania się poprzez Tik Toka, z pewnością nie widział profilu doktor Ani, czyli lekarza stomatologa, która przybrała Tik Tokowy pseudonim „Stomatolog Dobra Rada”.

Pani Ania jest dyplomowanym lekarzem medycyny estetycznej, którą w mediach społecznościowych śledzi szerokie grono odbiorców. Jej filmiki na Tik Toku podbijają Internet. Daje się ona poznać od strony profesjonalnej lekarki, która w sposób nieco humorystyczny opowiada pacjentom o swojej pracy. Uwzględnia w tym odpowiedzi na najczęściej nurtujące pacjentów pytania. Pod filmikami, aż roi się od komentarzy obserwujących, którzy pozytywnie oceniają panią stomatolog.

Gabinet medyczny w social mediach, czyli gwarancja zwiększenia ilości pacjentów

Pozytywny odzew w sieci zapewnia mamie ginekolog oraz doktor Ani duże grono zadowolonych pacjentów, którzy niejednokrotnie muszą sporo czekać na swoją wizytę z powodu wielu chętnych osób.

Dzięki temu, że dają się poznać w sieci, jako profesjonalne, sympatyczne lekarki z chęcią niesienia pomocy pacjentom i pasją do zawodu, ich popularność i liczba pacjentów nieustannie wzrasta.

Prowadzenie portali społecznościowych, które w założeniu mają promować specjalistę czy gabinet wymaga czasu i pewnych umiejętności. Jako pochłonięty swoją pracą lekarz być może nie masz na to czasu, a niekiedy i sił. Jednak nie musisz się tym przejmować. Nasi eksperci z chęcią zrobią to za Ciebie. Skontaktuj się z nami, a my zadbamy o Twój wizerunek i promocję w sieci.

Monika Szeląg

Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.