Profesjonalny fanpage firmowy w social mediach – praktyczne wskazówki

Media społecznościowe są integralną częścią naszego codziennego życia, dlatego obecność firm na tych platformach jest koniecznością. Profesjonalny fanpage firmowy nie tylko ułatwia komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami, ale też buduje wizerunek marki w przestrzeni online. Daje także przestrzeń do prezentowania swojej oferty. Nie wiesz, jak prowadzić fanpage firmowy? Poszukujesz praktycznych wskazówek, które pomogą odpowiednio zaprezentować swoją firmę na Facebooku? Zapoznaj się z naszym artykułem, aby dowiedzieć się, na co zwracać szczególną uwagę! 

Artykuł porusza następujące zagadnienia: 

  1. Jak założyć fanpage na Facebooku dla swojej firmy? 
  2. Jak stworzyć nazwę i zdjęcie profilowe fanpage’a firmowego? 
  3. Fanpage na Facebooku – jak uzyskać weryfikację? 
  4. Profesjonalny fanpage firmowy – o czym jeszcze należy pamiętać? 
  5. Prowadzenie fanpage’a – jakie działania warto wykonywać? 

Jak założyć fanpage na Facebooku dla swojej firmy?

Aby założyć firmowego fanpage’a na Facebooku, zaloguj się na swoje prywatne konto i kliknij w „Menu” (prawy górny róg). W sekcji „Utwórz” wybierz ikonę „Strony”. Wówczas wyświetli się panel, w którym należy podać podstawowe informacje na temat fanpage’a. Na tym etapie trzeba: 

  • wpisać nazwę strony, 
  • wprowadzić kategorię strony, która opisuje działalność firmy – np. firma informatyczna, firma budowlana itp., 
  • biogram (opcjonalnie) – krótki opis tego, czym firma się zajmuje. W tym miejscu dobrze sprawdzi się jedno zdanie zawierające słowa kluczowe związane z działalnością firmy.

Po uzupełnieniu wszystkich pól, kliknij przycisk „Utwórz stronę”. Kolejnym krokiem będzie zamieszczenie zdjęcia profilowego, dodanie zdjęcia w tle oraz wypełnienie dodatkowych informacji, takich jak adres firmy, numer telefonu, e-mail czy godziny otwarcia. Dobrze umieścić także linki do strony internetowej i innych firmowych kont w mediach społecznościowych (np. Instagram, TikTok, LinkedIn). 

Jak stworzyć nazwę i zdjęcie profilowe fanpage’a firmowego?

Profesjonalny fanpage na Facebooku powinien zawierać nazwę, którą można w łatwy sposób wyszukać. Dobrze, jeśli będzie ona taka sama, jak ta stosowana w innych mediach społecznościowych. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie fanpage’a z nazwą firmy.

Na zdjęciu profilowym powinno widnieć oryginalne logo, które ułatwi użytkownikom identyfikację marki (w formacie 500 px na 500 px). Darmowe zdjęcia stockowe w tak ważnym miejscu z pewnością nie spotkają się z uznaniem użytkowników.

Dodatkowym elementem wpływającym na wygląd profesjonalnego fanpage’a jest zdjęcie w tle (najlepiej 820px na 360 px). W tym miejscu powinno znajdować się coś charakterystycznego dla firmy. Może być to kontakt do firmy lub zdanie, z którym firma się identyfikuje.

Fanpage na Facebooku – jak uzyskać weryfikację?

Weryfikacja fanpage’a nie jest konieczna. Aby mieć pewność, że nikt nie będzie próbował podszywać się pod Twojego firmowego fanpage’a na Facebooku, możesz skorzystać z płatnej weryfikacji. Wniosek złożysz za pośrednictwem Meta Verified. Aby został on zaakceptowany Twoja strona musi być autentyczna i unikatowa, a wszystkie informacje na temat firmy muszą być wypełnione.

Profesjonalny fanpage firmowy – o czym jeszcze należy pamiętać?

Aby strona na Facebooku zyskiwała polubienia i liczbę obserwujących użytkowników, potrzeba zaangażowania. Zatem, jak prowadzić firmowego fanpage’a? Najlepiej zastosuj się do poniższych wskazówek:

  • zachowaj spójną stylistykę – stwórz szablon postów, aby wszystko to, co publikujesz wizualnie kojarzyło się z Twoją marką,
  • publikuj regularnie wartościowe treści (2-3 razy w tygodniu) – regularność publikacji jest kluczowa dla utrzymania zaangażowania użytkowników. Na fanpage’u zamieszczaj różnorodne treści, takie jak posty ze zdjęciami lub filmami, relacje, informacje o promocjach, linki do artykułów blogowych itp.,
  • odpowiadaj na komentarze i wiadomości użytkowników – dzięki temu budujesz relacje z klientem, dbając o jego zaufanie,
  • analizuj statystyki – za pomocą narzędzia Facebook Insights sprawdzaj m.in. zasięgi udostępnianych postów czy liczbę reakcji (dowiesz się np. jakie treści najbardziej interesują Twoich klientów i jakich porach najlepiej je publikować),
  • stosuj właściwe wymiary grafik – inne rozmiar grafiki powinna mieć relacja, a inny kwadratowy post).

Prowadzenie fanpage’a – jakie działania warto wykonywać?

Dzięki fanpage’owi na Facebooku możesz zwiększyć ruch na swojej stronie, regularnie zamieszczając linki do oferty czy nowych artykułów blogowych. Takie działanie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony przez wyszukiwarkę Google. Dodatkową opcją do wykorzystania jest sekcja Menadżer reklam, w której tworzyć możesz kampanie reklamowe. Płatne reklamy umożliwiają m.in.: 

  • zwiększenie zasięgu, 
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki, 
  • sprzedaż produktów. 

Kampanie mogą być skierowane do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Jednocześnie promować możesz się nie tylko na Facebook’u, ale też na Instagramie i w Messengerze.  

Co istotne, reklamy poprawiają konwersję na stronie internetowej firmy. Wśród najpopularniejszych przycisków CTA, które możesz zamieścić w reklamowanych poście wyróżnia się: 

  • „kup teraz” – przydatne dla firm prowadzących sprzedaż online (przekierowanie do sklepu internetowego), 
  • „skontaktuj się z nami” – przydatne dla firm z sektora usług. (przekierowanie do formularza kontaktowego umożliwiającego złożenie zamówienia). 
  • „zarezerwuj teraz” – wyświetla kalendarz, który umożliwia zaplanowanie spotkania. Może przydać się np. w salonie fryzjerskim. 

Podsumowanie

Prowadzenie fanpage’a na Facebook’u może przynieść firmie wiele korzyści. Pozwala nie tylko zwiększyć rozpoznawalność marki, ale też wytworzyć bliższą więź z klientem czy zwiększyć ruch na stronie internetowej. W tym celu trzeba działać w sposób przemyślany, dlatego na samym początku warto opracować strategię i harmonogram publikacji. 

Michał Nieroda

Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem i ogromną pasją do słowa pisanego. Zajmuje się tworzeniem artykułów blogowych, tekstów reklamowych i innych treści marketingowych