Prowadzisz konto na Instagramie i poszukujesz tipów, dzięki którym zyskasz nowych obserwujących? A może masz ciekawe pomysły na content, ale nie wiesz, jak je przedstawić w interesujący sposób? Wystarczy zastosować kilka Instagramowych trików, dzięki którym Twoje posty, będą ciekawsze. Ten artykuł z pewnością dostarczy Ci ważnych wskazówek do tego, w jaki sposób przyciągnąć uwagę odbiorców.
Artykuł porusza zagadnienia, takie jak:
- Instagramowe triki, które pozwolą zwiększyć liczbę obserwujących
- Jak zrobić karuzelę na Insta, która zwróci uwagę innych?
- Karuzela na Instagramie – jaki trik proponujemy?
- Instastory widoczne dłużej niż 24h
- Reelsy – sztuczka, która zwiększy ich zasięg
- Instagramowe Triki – podsumowanie
Instagramowe triki, które pozwolą zwiększyć liczbę obserwujących
Aby zwiększyć liczbę obserwujących na swoim Instagramie, pamiętaj o regularnej aktywności. Publikowane treści powinny być zróżnicowane. Najlepiej dodawaj posty i twórz Instastories rano (dużo osób przegląda Instagrama po przebudzeniu) lub w porach popołudniowych, ze względu na większą aktywność użytkowników po pracy. Pamiętaj także o innych instagramowych trikach. Polecamy:
- Stosowanie tych samych filtrów do zdjęć – dzięki temu całokształt Twojego profilu będzie wydawał się bardziej profesjonalny i spójny.
- Zadawanie pytań do obiorców – w ten sposób uzyskasz silną relację pomiędzy Tobą a obserwatorem.
- Zamieszczanie wszystkich istotnych informacji w swoim Bio – to jeden z pierwszych elementów, które odbiorca widzi po wejściu w dany profil na Instagramie.
- Dodawanie ankiet – to świetny sposób na zwiększenie interakcji z obserwującymi.
- Zamieszczanie hashtagów (od 5 do 30) – w ten sposób Twoje posty znajdą się w odnośnikach z grupami kategorii. To z pewnością zwiększy Twoje zasięgi. Najlepiej, jeśli hashtagi związane są z branżą, w której działa Twoja firma lub nawiązują do tematyki zamieszczonego posta. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie hasztagów z lokalizacją.
Jak zrobić karuzelę na Insta, która zwróci uwagę innych?
Jeśli poprzez karuzelę chcesz przedstawić historię, w slajdzie pierwszym umieść nagłówek, a w drugim wprowadzenie do danego tematu. W slajdach od trzeciego do siódmego powinieneś starać się utrzymać zainteresowanie odbiorcy oraz przestawić główny temat danego zagadnienia. Pamiętaj, aby używać krótkich, lecz treściwych zdań. W dwóch kolejnych slajdach podsumuj dane zagadnienie. Jeśli chodzi o slajd ostatni, zadbaj o to, aby był nawoływaniem do reakcji ze strony odbiorcy.
Grafiki możesz przygotować w dowolnym programie. Zadbaj o to, aby dodany na nich tekst nie był przytłaczający. Na pojedynczym slajdzie nie powinno znaleźć się więcej niż dwa lub trzy zdania. Pamiętaj o zamieszczeniu obrazków – mogą to być również emotikony. Bardzo ważnym aspektem jest to, aby każda z grafik wyróżniała się podobną kolorystyką i stylem, ponieważ razem tworzą jedną całość. Warto też pamiętać o odpowiednim rozmiarze grafik. Sprawdź aktualne wymiary grafik na social mediach!
Pamiętaj, funkcja panoramy, która dostępna jest w przypadku postów karuzelowych, pozwala dodawać zdjęcia i filmy bez przycinania. Dzięki niej możesz w łatwy i płynny sposób opowiedzieć historię, wykorzystaj to!
Karuzela to format, który angażuje odbiorców, ponieważ zachęca ich do przewijania kolejnych slajdów. Algorytm Instagrama uznaje wtedy treści za interesujące (warto pamiętać, że w wersji desktopowej wyświetlają się wszystkie zdjęcia jednocześnie).
Karuzela na Instagramie – jaki trik proponujemy?
Mimo, że posty karuzelowe na Instagramie nie są nowością, to nie każdy wie, w jaki sposób z nich korzystać. Pamiętaj, że karuzele możesz zastosować wtedy, gdy chcesz pokazać obserwującym jakąś zmianę. To instagramowy trik, o którym powinni wiedzieć nie tylko prywatni użytkownicy. Zamieszczenie na firmowym profilu zdjęcia przed i po wizycie klientki u fryzjera lub kosmetyczki będzie dobrze prezentowało się w formie karuzeli. Tego typu treści dodawać mogą także architekci wnętrz – np. metamorfoza mieszkania (efekt przed i po).
Instastory widoczne dłużej niż 24h
Instastories są dostępne dla innych użytkowników tylko przez 24 godziny od momentu ich publikacji. Jeśli chcesz, aby Twoją relację można było obejrzeć później, skorzystaj z możliwości zapisywania wyróżnionych relacji (funkcja Highlights. Dzięki temu treści, które uważasz za wartościowe zostaną na dłużej na Twoim profilu. Zrobisz to w bardzo prosty sposób:
- na swoim profilu kliknij okno “nowe” i w sekcji “wyróżniona relacja” wybierz, które Instastory chcesz zapisać. Nazwij je i dodaj krótki tekst.
Reelsy – sztuczka, która zwiększy ich zasięg
Stworzyłeś ciekawego reelsa i nie wiesz, w jak sposób zwiększyć jego zasięg? Mamy dla Ciebie instagramowy trik! Opublikuj zapowiedź swojego reelsa na Instastories, dodaj odnośnik i zachęć do obejrzenia całości. Być może część osób przeoczyła go na swoim wallu, a po zobaczeniu relacji z fragmentem reelsa, samodzielnie wyszuka całości.
Warto pamiętać, że aby forma dotarcia do odbiorcy za pomocą Instagrama była skuteczna, trzeba działać umiejętnie. W celu zwiększenia zasięgów musisz działać systematycznie i wykazać się kreatywnością. Bez względu na to, czy jesteś zwykłym użytkownikiem czy prowadzisz profil firmowy, pamiętaj o tym, aby Twój profil był spójny. To najważniejszy aspekt w prowadzeniu efektywnych mediów społecznościowych.