Sukces w działaniach restauracji “Rzeszowskie Słoiki” na Tik Toku – case study 

W świecie social mediów nie ma już wątpliwości co do siły TikToka. To platforma, która pozwala dotrzeć do szerokiej grupy docelowej w sposób kreatywny i angażujący. Dziś chcemy podzielić się z Wami udaną współpracą z restauracją “Rzeszowskie Słoiki” w zakresie publikowania treści na Tik Toku. Nie sposób pominąć faktu, że TikTok stał się jednym z najważniejszych graczy na polskim rynku mediów społecznościowych. Według statystyk, w Polsce w 2023 roku TikTok miał aż 10 milionów użytkowników (źródło: Digital-2023-Global-Overview-Report.pdf (wearesocial.com)), co sprawia, że jest potężnym narzędziem do promocji i pozyskiwania nowych klientów. Postanowiliśmy wykorzystać ten trend, zakładając konto dla restauracji. 

Na Tik Toku stawiamy na naturalność, czyli o roli naturalnego contentu 

Bardzo ważnym elementem strategii na TikToku dla restauracji jest promowanie naturalnego contentu. Wśród wielu kont restauracyjnych na platformie, postanowiliśmy wyróżnić się tym, że nie tylko pokazujemy efekt końcowy potraw, ale również kulisy ich przygotowania. To właśnie momenty, kiedy kucharze pokazują, jak przebiega ich praca. Obecnie jest to strategia, która przyciąga uwagę obserwatorów, co wpływa na regularny przyrost obserwujących. Naturalny content pozwala nam budować autentyczną relację ze społecznością. Odbiorcy mogą zobaczyć, że za kulisami restauracji “Rzeszowskie Słoiki” pracują profesjonaliści, którzy dbają o każdy detal i dla których ważny jest klient. To również zachęca innych do wypróbowania dań podawanych w restauracji, ponieważ mogą być pewni, że są przygotowywane ze starannością i – co najważniejsze – tak jak w domu. W opublikowanych materiałach widać również właścicielkę restauracji oraz kucharzy – osoby, które od wielu lat tworzą to miejsce.  

Rozpoczęcie przygody na TikToku 

Wszystko zaczęło się we wrześniu, kiedy właścicielka restauracji “Rzeszowskie Słoiki” zwróciła się do nas z prośbą o wsparcie  w promocji działalności lokalu. Chciała przetestować siłę społeczności na Tik Toku i dotrzeć do całkiem nowej grupy odbiorców. Pierwszym krokiem było stworzenie strategii treści, w której zaprezentowaliśmy nasze pomysły na publikację materiałów wideo na platformie. Po akceptacji scenariusza nasz zespół kreatywny zabrał się do pracy nad filmami. Byliśmy świadomi, że restauracja “Rzeszowskie Słoiki” musi wyróżnić się na TikToku, gdyż na platformie znajduje się wiele kont z branży restauracyjnej. Dlatego też oprócz efektu finalnego, pokazujemy sam proces przygotowywania potraw. Dodatkowo, dzielimy się tajnikami ich przygotowania, by wyróżniały się oryginalnym smakiem. Do tej pory opublikowaliśmy materiały wideo, w których pokazujemy m.in.: 

Wzrost zainteresowania 

Efekty działań zaobserwowaliśmy już po dwóch miesiącach. Nasz film, w którym pokazaliśmy jak przygotowujemy pierogi, został wyświetlony przez ponad 42 tysiące osób – to był nasz pierwszy przełom:  

Widzieliśmy, że TikTok naprawdę działa. Kolejnym naszym sukcesem był film, w którym pokazaliśmy jak w restauracji smażona jest wątróbka. Wideo stało się prawdziwym viralem i zaledwie w cztery dni obejrzało je ponad 160 tysięcy osób: 

Jednak to nie tylko liczba wyświetleń była imponująca. Filmy są regularnie udostępniane i zapisywane przez użytkowników TikToka, co oznacza, że treści wideo publikowane na profilu Rzeszowskich Słoików są interesujące dla odbiorców. Pod opublikowanymi treściami znajduje się również bardzo dużo pozytywnych komentarzy, w których odbiorcy dzielą się swoimi patentami na przygotowanie potraw. Dzięki aktywnemu budowaniu społeczności, obecnie profil obserwuje 636 osób, a nasze publikowane treści zostały polubione 3615 razy (stan na 23.01).

Sukces na Tik Toku – to jest możliwe 

Działania promujące restaurację ‘Rzeszowskie Słoiki’ na TikToku doskonale pokazują, jak regularność, kreatywność oraz uporządkowana strategia treści mogą wzbudzać żywe zainteresowanie u odbiorców. Współpraca z “Rzeszowskimi Słoikami” jest dowodem na to, że TikTok może pomóc w rozwoju marki.  

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się nad wykorzystaniem tej platformy, to czas, aby dołączyć do świata TikToka i rozpocząć promowanie swojej firmy! 

Monika Szeląg

Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.