Skuteczne reklamy, a możliwości Instagrama

Instagram to świetne miejsce do reklamowania swoich produktów czy usług. Zwłaszcza, że ma on potężną i ciągle powiększającą się liczbę użytkowników. Reklama na Instagramie nie wymaga dużych nakładów finansowych, a co najważniejsze pozwala na dotarcie do konkretnych grup docelowych. Może ona trafiać do odbiorców z danego obszaru lub o konkretnych zainteresowaniach. Daje to reklamodawcom spore pole do popisu. Instagram oferuje dwie możliwości wyboru docelowej grupy odbiorców:

  • wybór automatyczny – Instagram na podstawie udostępnianych przez użytkowników danych, sam ustala grupę odbiorców,
  • wybór spersonalizowany – sam możesz dokonać selekcji, do jakich użytkowników ma być przesłana reklama (wiek, płeć, lokalizacja czy zainteresowania).

Jakie są formaty reklam na Instagramie?

  • STORIES

To 15 sekundowe materiały wideo, które umożliwiają dodanie zdjęcia, filmiku, animacji czy grafiki z napisami. Dostępne są przez 24 godziny od momentu publikacji. Przyjemne w odbiorze dla klienta, chwytliwe, umożliwiają dodanie przyciągającą uwagę muzykę. Stories jest względną nowością na Instagramie, trendem, za którym podążają ludzie, dlatego warto w nie inwestować i zamieszczać w nich reklamy. Pomiędzy przeglądaniem stories obserwowanych użytkowników przewijają się reklamy. Są więc one naturalnym przejściem, które ma spore szanse trafić w gusta odbiorcy, zwłaszcza dzięki targetowaniu.  

  • KARUZELA

Pozwala w jednym poście umieścić kilka zdjęć i odnośników do kilku różnych produktów czy usług. Powinny być utrzymane w podobnej tonacji kolorystycznej dla utrzymania estetyki i łatwego odbioru. Karuzela daje możliwość zabawy graficznej, która ma przyciągnąć odbiorcę do zagłębienia się w temat. Na ostatnim slajdzie karuzeli jest możliwość wstawienia CTA, czyli przycisku, który dosłownie jest odniesieniem mówiącym „dowiedz się więcej”.

  • MATERIAŁ WIDEO

Idealny zwłaszcza dla rozleniwionego społeczeństwa, które zamiast czytać woli oglądać i słuchać. Można nagrywać filmy w różnej długości, jednak najczęściej użytkownicy odtwarzają te, które nie są dłuższe niż 30 sekund.

  • REKLAMY Z PRZEKIEROWANIEM NA INSTAGRAM DIRECT

Są bardzo ciekawą opcją, ponieważ mogą użytkownika odesłać do czatbota, który od razu może zaproponować kod rabatowy na dany produkt czy usługę lub wysłać ciekawy artykuł ekspercki. To możliwość bardzo szybkiego wejścia w interakcję z potencjalnym klientem.

  • POST ZE ZDJĘCIEM

Post sponsorowany, którego koszty są niewielkie to najprostszy sposób reklamowania się na Instagramie. Ważne jest jednak, żeby taki post nie zawierał zbyt nachalnej reklamy, ponieważ to na pewno nie zachęci odbiorców.  Zdjęcie lub grafika powinny być skrupulatnie przemyślane oraz zawierać opis pod spodem. Reklamowany produkt nie powinien zawierać ceny, lepiej, kiedy będzie po prostu przekierowanie do strony i tam klient znajdzie wszystkie niezbędne informacje.

Nie masz czasu na stworzenie reklamy? Zostaw to nam!

Jeśli nie masz czasu na stworzenie reklamy lub obawiasz się, że to zupełnie nie Twoja bajka, to zgłoś się do nas. Z chęcią zrobimy to za Ciebie. Dzięki naszemu doświadczeniu i wiedzy z pewnością uzyskasz oczekiwany efekt.

Monika Szeląg

Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.