jak założyć facebook business managera

Jak założyć Facebook Business Managera?

Facebook Business Manager to narzędzie, dzięki któremu możliwe jest zarządzanie zasobami firmowymi na platformie Facebook, takimi jak: strona firmowa, konto reklamowe, pixel Facebooka czy katalogi produktowe. Posiadanie Business Managera jest o tyle ważne, iż możesz za jego pośrednictwem udzielać dostępu do swoich zasobów innym osobom lub agencji. Jest zatem narzędziem ułatwiającym zarządzania Facebookiem. Jak założyć Business Managera, by mieć wszystkie najważniejsze elementy zgromadzone w jednym miejscu? Odpowiadamy!

  • Od czego rozpocząć zakładanie Facebook Business Manager?
  • Dodawanie zasobów firmowych do Business Managera
  • Dodanie konta reklamowego
  • Dodanie posiadanego konta reklamowego
  • Utworzenie konta reklamowego
  • Przyznanie dostępów do zasobów firmowych innym osobom
  • Przyznanie dostępów do zasobów firmowych agencji
  • Uzupełnienie informacji firmowych
  • Inne zasoby Business Managera
  • Pomożemy Ci z ustawieniem informacji w Business Managerze

Od czego rozpocząć zakładanie Facebook Business Manager?

Aby w poprawny sposób założyć konto w tym narzędziu, przede wszystkim trzeba być zalogowanym na swoim koncie prywatnym na Facebooku. To przez nie zakładamy managera firmy.

W kolejnym kroku w pasku adresu wyszukiwarki należy wpisać adres: Meta Business Suite (facebook.com), a następnie kliknąć “utwórz konto” i wpisać niezbędne dane.

Jak założyć Facebook Business Managera?
Utwórz konto Business Manager Facebook

Ostatnim krokiem do założenia Managera Firmy jest kliknięcie “wyślij”. I gotowe. Właśnie stałeś się właścicielem Managera Firmy. Jednak jest to dopiero pierwszy krok w zintegrowaniu m.in. fanpage i pozostałych zasobów firmowych. Teraz trzeba skonfigurować najważniejsze informacje.

Dodawanie zasobów firmowych do Business Managera

Następnym krokiem po założeniu konta w Managerze Firmy jest dodanie posiadanych zasobów, m.in. fanpage. W jaki sposób to zrobić?

Dodawanie strony

W celu dodania strony firmowej do Business Managera, z panelu do zarządzania, który umieszczony jest po lewej stronie wybierz kolejno Konta -> Strony -> Dodaj stronę.

Następnie podając link do strony na Facebooku dodajesz ją do zasobów swojego Business Managera:

Dodanie konta reklamowego

Jeśli zamierzasz tworzyć reklamy na Facebooku i Instagramie, niezbędne jest założenie konta reklamowego. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, teraz jest odpowiedni moment na jego dodanie. Analogicznie do dodawania strony wybieramy najpierw z menu po lewej stronie Konta -> Konta reklamowe – Dodaj. W zależności od tego czy posiadasz utworzone konto reklamowe czy też dopiero chcesz utworzyć nowe, wybierz odpowiednią opcję.

Dodanie posiadanego konta reklamowego

Jeśli chcesz dodać do zasobów firmowych konto reklamowe, z którego już uruchamiałeś reklamy, kliknij: Dodaj konto reklamowe. W następnym kroku zostaniesz poproszony o podanie identyfikatora firmowego.

Identyfikator firmowy znajdziesz w Informacjach o firmie, w menu po lewej stronie u dołu.

Po wpisaniu numeru należy kliknąć Dodaj konto reklamowe. Gotowe!

Utworzenie nowego konta reklamowego

Kliknij Utwórz nowe konto reklamowe, a następnie postępuj według kolejnych kroków, uzupełniając potrzebne informacje.

Pamiętaj, że tworząc konto reklamowe należy dodać również płatności (Menu po lewej stronie -> Metody płatności ->Dodaj)

Przyznanie dostępów do zasobów firmowych innym osobom

Dzięki Business Managerowi możliwe jest przyznanie dostępu do Twoich zasobów firmowych czyli strony, konta reklamowego, pixela fb,katalogów produktowych itd. W jaki sposób to zrobić? Z menu po lewej stronie wybierz Użytkownicy – Osoby – Dodaj osoby.

W okienko, które się pojawi należy wpisać maila osoby, której chcemy przyznać dostęp.

Widzimy też, że istnieją dwie role do przypisania:

  • dostęp pracownika – osoba otrzyma tylko wybrane możliwości zarządzania stroną, jak np. dostęp do statystyk czy możliwość publikacji postów; jest to dostęp o mniejszych możliwościach niż dostęp administratora,
  • dostęp administratora- osoba otrzyma pełną kontrolę nad Twoją firmą, dostęp do publikowanych materiałów, statystyk, zarządzanie stroną, ustawieniami itd.

Przypisując dostęp danej osobie do zarządzania posiadanymi zasobami, należy “przeklikać” wszystkie dostępne zakładki znajdujące się w powyższych okienkach po lewej stronie i określić, czy w poszczególnych zakładkach dajemy osobie Pełną kontrolę czy tylko Częściowy dostęp (należy w odpowiednim miejscu przesunąć suwak w odpowiednią stronę). Przy nowych funkcjach stron warto wiedzieć, że Dostęp do Facebooka daje o wiele większe możliwości osobie niż Dostęp do Zadań.

Po zaznaczeniu odpowiednich zasobów na podany adres  e-mail osoba zaproszona do zarządzania zasobami firmowymi dostanie wiadomość z informacją o przyznaniu dostępu do firmy.

Przyznanie dostępów do zasobów firmowych agencji

W przypadku nawiązania współpracy z agencją marketingową w zakresie prowadzenia działań w social mediach, najbezpieczniejszym sposobem udzielenia dostępu jest przydzielenie partnera (lewa strona menu Użytkownicy – Partnerzy). Jest to poniekąd sparowanie Business Managera agencji marketingowej, która będzie prowadziła dla Ciebie działania na Facebooku, z Twoim Business Managerem. Będąc w sekcji Partnerzy należy kliknąć Dodaj a następnie: Przyznaj partnerowi dostęp do swoich zasobów. W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie Identyfikatora firmy partnera. Agencja powinna Ci go podać przed rozpoczęciem działań).

Uzupełnienie informacji firmowych

Po założeniu Business Managera pamiętaj o tym, by uzupełnić dane swojej firmy. Jest to potrzebne zwłaszcza do faktur za reklamy emitowane na Facebooku. Informacje o firmie znajdziesz w menu po lewej stronie na samym dole.

Inne zasoby Business Managera

  • Konto na Instagramie – w zasobach firmowych Meta możesz też dodać Instagrama, a właściwie połączyć go z Facebookiem. Dzięki temu uzyskasz wiele dodatkowych funkcji, m.in. możliwość planowania postów czy dodawania jednocześnie postów na Facebooku i Instagramie.
  • Zasoby e-commerce: katalog produktowy, pixel Facebooka – chcąc zacząć sprzedawać swoje produkty poprzez Facebooka, niemal niezbędne jest posiadanie katalogu produktowego do uruchomienia reklamy z celem Konwersja. Za pomocą pixela Facebooka możesz natomiast monitorować, jakie działania wobec Twojej strony internetowej podejmują osoby, które ją odwiedzają.

Pomożemy Ci z ustawieniem informacji w Business Managerze

Dobrze wiemy, że w social mediach regularnie zachodzą zmiany w panelu zarządzania stroną firmową, jak i w profilu prywatnym. Dlatego też jeśli potrzebujesz pomocy w uzupełnieniu niezbędnych informacji do swojego Managera Firmy, zgłoś się do nas! Chętnie Ci pomożemy!

Monika Szeląg

Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.