Jak w ciekawy sposób wypromowaliśmy gabinet dietetyczny na Tik toku?

TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, na której może promować się praktycznie każda branża. Warunkiem skutecznej działalności na TikToku jest publikacja ciekawego contentu oraz znajomość podstawowych funkcji tego medium, aby móc w pełni wykorzystać jego potencjał. Każdy, kto przegląda filmy publikowane w tym miejscu, natknął się z pewnością na konto prowadzone np. przez księdza, siostrę zakonną czy pielęgniarkę pracującą na SORze. Jak łatwo zauważyć TikTok to miejsce, w którym może i chce być każdy.  

Promocja gabinetu dietetycznego na TikToku – jak to się zaczęło?

Na początku marca bieżącego roku nawiązaliśmy współpracę z Klaudią Fitał – właścicielką dwóch gabinetów dietetycznych Bonne Sante prowadzonych w Rzeszowie oraz Łańcucie. Celem wspólnych działań miało być wypromowanie gabinetu dietetycznego na TikToku. Właścicielka Bonne Sante chciała przede wszystkim przyciągnąć uwagę widzów zarówno wartościowymi treściami, jak i tymi o lekkim, rozrywkowym charakterze, a także spróbować swoich sił przed kamerą.

Z chęcią podjęliśmy wyzwanie i rozpoczęliśmy prace nad przygotowaniem strategii obecności gabinetu dietetycznego na TikToku.

 Od czego rozpoczęliśmy nasze działania?

  1. Ustalenie oczekiwań Klienta

Dla Bonne Sante głównym celem prowadzenia działań na TikToku było zwiększenie rozpoznawalności gabinetu dietetycznego w Łańcucie oraz pozyskanie nowych Klientów w obu miastach. Po wyznaczeniu celów przeszliśmy do kolejnych kroków.

  1. Analiza działań prowadzonych przez firmy z branży dietetycznej

W kolejnym kroku skupiliśmy się na konkurencji Bonne Sante. Dokładnie przeanalizowaliśmy, jakie treści publikują firmy zajmujące się prowadzeniem gabinetów dietetycznych, aby móc dostosować publikacje Bonne Sante na TikToku do treści, które cieszą się największą popularnością.

  1. Przygotowanie propozycji treści do publikacji na TikToku

Po przeanalizowaniu konkurencji, przygotowaliśmy propozycję tematów, które chcieliśmy umieszczać na profilu. Propozycje były dostosowane przede wszystkim do panujących trendów na TikToku oraz do zainteresowania odbiorców.

Na samym początku zaplanowaliśmy umieszczenie filmu powitalnego, który opowiadał o działalności Bonne Sante. Dodatkowo wśród naszych propozycji tematów znalazły się zarówno filmiki o charakterze eksperckim, jak i te o charakterze żartobliwym.

Wszystkie pomysły oraz propozycję działań na bieżąco konsultowaliśmy z dietetyczkami prowadzącymi gabinet – Klaudią oraz Roksaną.

  1. Przygotowanie materiałów wideo gotowych do publikacji

Po akceptacji tematów przeszliśmy do kolejnego, bardzo ważnego etapu współpracy z Bonne Sante.

Rozpoczęliśmy nagrywanie filmików w gabinecie dietetycznym Bonne Sante, które następnie montowaliśmy i regularnie publikowaliśmy na TikToku. Wszystkie publikacje na bieżąco analizowaliśmy, sprawdzając ich statystyki.

Dodatkowo podczas naszej współpracy z Bonne Sante udzieliłyśmy dietetyczkom kilku porad dotyczących tworzenia filmików na TikToku. Przede wszystkim, na co zwracać szczególną uwagę podczas nagrywania filmów, aby były one ciekawe dla odbiorców. Dzięki temu dietetyczki mogły nagrywać filmiki podczas eventów, na które były zapraszane.

Po otrzymaniu materiałów wideo montowaliśmy filmiki i dobieraliśmy do nich elementy, takie jak muzyka oraz hashtagi zgodnie z panującymi trendami.

Jaki efekt osiągnęliśmy?

Po publikacji pierwszych filmów do Bonne Sante zgłosiło się kilka lokalnych instytucji, które były zainteresowane współpracą z dietetyczkami.

Regularna publikacja treści sprawiła, że z miesiąca na miesiąc aktywność odbiorców była coraz większa, a tym samym profil Bonne Sante na TikToku obserwowało coraz więcej użytkowników.

W trakcie naszej współpracy z gabinetem dietetycznym wykorzystywaliśmy narzędzia, które pozwoliły odpowiednio wypromować profil na TikToku. Wdrażając działania, skupialiśmy się przede wszystkim na tym, aby były one dostosowane do potrzeb oraz oczekiwań odbiorców.

Monika Szeląg

Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.