blog firmowy

Blog firmowy jako narzędzie pozycjonowania: odkryj potencjał wartościowych treści

Tworzenie wartościowych i aktualnych treści

Regularne publikowanie nowych, wartościowych artykułów na Twoim blogu firmowym jest bardzo istotne w procesie pozycjonowania stron www. Google preferuje strony, które nie tylko spełniają techniczne warunki ale także regularnie aktualizują swoje treści i dostarczają wartościowego dla użytkowników contentu.

Konsekwentne dodawanie nowych artykułów na blogu może zatem przyczynić się do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowe treści przykuwają uwagę użytkowników, zatrzymując ich na dłużej a wzbogacenie treści na blogu o odpowiednio dobrane słowa kluczowe dla Twojej branży, pozwoli ściągnąć ten ruch na stronę. 

Jak wykorzystać słowa kluczowe na blogu firmowym

Wprowadzając w sposób naturalny odpowiednio dobrane słowa kluczowe do artykułów blogowych, zwiększasz szanse na lepsze dopasowanie strony do zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę Google przez użytkowników (potencjalnych klientów). Żeby sprawdzić, jakie słowa kluczowe będą odpowiednie dla twojego artykułu blogowego możesz posłużyć się takim narzędziem jak Google Keyword Planner. Dowiesz się z niego, czego poszukują użytkownicy i jakie treści mogą być dla nich interesujące. Ważne jest, aby sprawdzić popularność tematów i frazy z nimi związane.

Budowanie pozycji eksperta

Blog firmowy może pomóc w ugruntowaniu pozycji Twojej marki lub ciebie samego, jako eksperta w danej branży. Poprzez publikację rzetelnych artykułów, udzielanie porad i dzielenie się wiedzą, zyskujesz zaufanie potencjalnych klientów. W efekcie klienci będą bardziej skłonni wybrać Twoją firmę lub polecić ją innym. Zwłaszcza jeżeli pomożesz im rozwiązać ich problem.

Jak wybrać tematy na blog firmowy

Ciężko jest wymyślić tematy na blog firmowy gdy podchodzimy do niego ze swojej perspektywy (eksperta, któremu wszystkie tematy wydają się być błahe i zbyt proste). Dlatego najlepiej jest zmienić optykę patrzenia na blog firmowy i spojrzeć na niego od strony klienta – laika, który szuka rozwiązania problemu lub informacji na dany temat. Warto też spisywać na bieżąco pytania klientów dotyczące twoich usług/produktów. To żywy materiał w sam raz na bloga, na którym możesz odpowiadać na te właśnie pytania. Jeśli twoi klienci zadają je tobie to na 100% wpisują je również w wyszukiwarkę Google, bo to właśnie tam najczęściej szukają rozwiązania swojego problemu w pierwszej kolejności. 

Aby sobie ułatwić Wybór tematów na blog firmowy możesz też skorzystać z narzędzi analitycznych, aby zidentyfikować popularne tematy i frazy związane z Twoją branżą. Jednym z takich narzędzi jest Answerthepublic.com. Narzędzie to może być inspiracją do tworzenia kilkudziesięciu tematów wokół jednej frazy kluczowej. Wpisując np. „marynarka w kratę” narzędzie podpowiada pytania, jakie użytkownicy Internetu wpisują razem z tą frazą.  Staraj się odpowiadać na problemy i pytania klientów, obserwować trendy w branży oraz udzielać praktycznych porad związanych z Twoimi produktami czy usługami.

Zadbaj również o to, aby artykuły były łatwe do przyswojenia:

  • staraj unikać się długich, wydumanych zdań
  • wstaw multimedia, grafiki, obrazy lub infografiki
  • używaj odpowiedniego formatowania tekstu
  • staraj się tworzyć krótkie akapity.

Dłuższa obecność użytkownika na stronie

Po wprowadzeniu algorytmu Google Helpful Content boty wyszukiwarki analizują m.in. czas spędzony na stronie. Dłuższy czas spędzony przez użytkownika na stronie świadczy o tym, że treści są wartościowe i interesujące. W rezultacie, wyszukiwarki traktują takie strony, jako bardziej wartościowe i tym samym umieszczają je wyżej w wynikach wyszukiwania, na daną frazę kluczową. Tworzenie angażujących treści, które przyciągną uwagę czytelników ale także zatrzymają ją na dłużej, znacznie pomoże w pozycjonowaniu Twojej strony internetowej.

Wpływ responsywności i czytelności strony na pozycjonowanie

Dobrze zaprojektowana strona, łatwa w nawigacji i dostosowana do urządzeń mobilnych, zachęca użytkowników do dłuższego przebywania na niej oraz przeglądania kolejnych artykułów. W dobie rosnącej popularności smartfonów i tabletów… albo wręcz wyparcia komputerów przez te urządzenia, responsywność strony ma kluczowe znaczenie dla jej pozycjonowania. Zadbaj o to, aby Twoje treści były łatwo dostępne i wygodne do czytania na różnych urządzeniach.

Prowadzenie bloga firmowego, pozwoli na zbudowanie relacji z klientami oraz zwiększenie zasięgu marki. Warto skupić się na regularnym publikowaniu wartościowych treści, dobieraniu odpowiednich tematów oraz słów kluczowych związanych z branżą, budowaniu pozycji eksperta oraz dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych. Dzięki temu blog firmowy stanie się nie tylko źródłem informacji dla czytelników, ale również sposobem na promocję firmy w Internecie.

Katarzyna Łysiak

Specjalistka od ruchu organicznego. Z powodzeniem tworzy i realizuje strategie SEO zarówno ogólnopolskie jak i lokalne