Wizytówka firmy w Mapach Google, szczególnie w przypadku biznesów lokalnych, nie tylko ułatwia potencjalnym klientom znalezienie Twojego przedsiębiorstwa, ale także zapewnia dostęp do kluczowych informacji, takich jak godziny otwarcia, adres, numer telefonu oraz opinie klientów. Wiele osób zastanawia się, czy założenie wizytówki jest płatne. Odpowiedź brzmi: nie, jest to całkowicie bezpłatne. Oczywiście istnieje możliwość uzupełnienia podstawowej wizytówki o płatne reklamy, ale samo założenie i wpisanie podstawowych danych nie wiąże się z żadnymi opłatami.
W tym artykule krok po kroku wyjaśnimy, jak założyć wizytówkę Google Moja Firma oraz jakie informacje są potrzebne do uzupełnienia wizytówki.
1. Załóż konto w Google
Jeśli jeszcze nie posiadasz konta w Google pierwszym krokiem będzie jego założenie. Najlepiej przy użyciu firmowego adresu e-mail. Ułatwi to zarządzanie profilami biznesowymi.
2. Jak dodać firmę do Google?
Przejdź do Google Moja Firma , aby rozpocząć proces dodawania firmy do wizytówki.
3. Jak znaleźć profil swojej firmy?
Aby dodać firmę do google lub znaleźć swoją firmę możesz skorzystać z trzech różnych metod. Pamiętaj jednak, że może zdarzyć się tak, że twoja wizytówka już istnieje. Ktoś więc mógł już założyć profil lub zrobiło to Google. W takim wypadku będziesz musiał jedynie zgłosić do niej prawo. Przejdź do https://www.google.pl/maps/preview
Metoda 1
Wpisz w pasku wyszukiwania jej nazwę
Metoda 2
Kliknij w dowolne miejsce na mapie i „Dodaj swoją firmę”
Metoda 3
W lewym górnym menu kliknij pasek i rozwiń listę następnie będziesz mógł kliknąć „Dodaj swoją firmę”
4. Podaj nazwę swojej firmy
W kolejnych krokach przejdziesz już do szczegółowej instrukcji zakładania swojego profilu w Wizytówce Google Moja Firma.
5. Wybierz rodzaj działalności
Wybierz rodzaj swojej działalności. Masz do wyboru kilka opcji:
6. Wpisz kategorię główną działalności
Wpisujemy nazwę kategorii. Wybieramy kategorię główną, wpisując otrzymujemy podpowiedzi. W tym wypadku ważne jest sprawdzenie konkurencji i jaka kategoria została przypisana do ich działalności. Możemy zrobić krótki research i przeanalizować to, co chcemy wpisać.
7. Podaj adres twojej firmy – będzie wyświetlany w Mapach
Wpisz adres firmy, będzie widoczny dla klientów w Mapach Google, umożliwiając łatwe dotarcie do twojej firmy. Może pojawić się również pytanie o to “Gdzie obsługujesz sowich klientów?” podaj więc obszar.
Więcej: https://support.google.com/business/
8. Czy obsługujesz klientów poza siedzibą firmy?
Zakładając wizytówkę otrzymasz pytanie czy obsługujesz również klientów poza siedzibą firmy? Odpowiedz na to pytanie twierdząco, jeśli masz możliwość obsługiwania klientów poza siedzibą np. dojeżdżasz do nich. Jeśli nie obsługujesz klientów poza siedzibą tylko i wyłącznie na miejscu zaznacz odpowiedź negatywną.
9. Podaj telefon kontaktowy i stronę www
Następnie podaj numery telefonów kontaktowych, które będą wyświetlane na wizytówce. Podaj w tym miejscu również adres strony www, jeśli ją posiadasz.
10. Zweryfikuj swoją wizytówkę Google
W ostatnim już punkcie rozpoczniesz proces weryfikacji swojej wizytówki. Sposobów weryfikacji jest kilka może to być kartka pocztowa z kodem, opcja połączenia telefonicznego lub często spotykane w ostatnim czasie nagranie filmu pokazującego twoją firmę. Zdarza się, że masz możliwość wyboru opcji, ale może być też narzucona z góry przez Google.
Po pomyślnej weryfikacji Twojej wizytówki Google możesz przejść do zarządzania i optymalizacji Twojego profilu. Ważne jest, aby pamiętać o konsekwentnym aktualizowaniu informacji o firmie, reagowaniu na opinie klientów oraz wykorzystywaniu wszystkich funkcji, jakie oferuje Google Moja Firma. Dzięki temu wizytówka będzie nie tylko źródłem informacji o Twojej firmie, ale również skutecznym narzędziem marketingowym.