reklamy na tik toku potęga czy strata czasu

Reklamy na TikToku – potęga czy strata czasu?

TikTok to portal społecznościowy, który w ostatnich latach osiągnął globalny sukces. Dlatego jest odpowiednią przestrzenią do prowadzenia kampanii marketingowych. Posiadając firmowekonto na TikToku,można korzystać z funkcji TikTok Ads Menager, która pozwala dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Jak przygotować skuteczną reklamę na TikToku? Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii? 

Artykuł porusza następujące zagadnienia: 

  1. Reklama na TikToku a grupa docelowa – kto najczęściej korzysta z TikToka? 
  2. TikTok reklama – dlaczego warto reklamować się na tej platformie? 
  3. Jak wygląda reklama na TikToku? 
  4. Jak zrobić reklamę na TikToku? 
  5. TikTok Ads – jakie formaty są popularne? 
  6. Targetowanie reklamy na TikToku – jakie są możliwości? 
  7. Ile kosztuje reklama na TikToku?

Reklama na TikToku a grupa docelowa – kto najczęściej korzysta z TikToka?

Aby kampania była skuteczna, treść reklamy powinna być dostosowana do konkretnej grupy odbiorców. TikTok gromadzi aktualnie prawie 2 miliardy aktywnych użytkowników z całego świata. Według danych z 2023 roku, z platformy korzysta ponad 10,6 miliona Polaków. Szybko stała się najpopularniejszą aplikacją wśród najmłodszej części społeczeństwa. Najnowsze badania wskazują, że użytkownikami TikToka są głównie nastolatkowie i osoby przed 30 rokiem życia – aż 25% wszystkich posiadaczy konta mieści się w przedziale wiekowym od 10 do 19 lat. 21,7% stanowią osoby mające od 20 do 29 lat. Łącznie grupa ta stanowi więc prawie połowę wszystkich użytkowników. Osób mających powyżej 50 lat i aktywnie korzystających z aplikacji jest jedynie 11%. 

Źródło: https://newsroom.tiktok.com/pl-pl/pl-tiktok-community 

TikTok reklama – dlaczego warto reklamować się na tej platformie?

TikTok króluje na świecie, bijąc wszelkie rekordy – jest aplikacją, która w ciągu zeszłego roku miała największą liczbę pobrań. W sumie aplikacja została pobrana ponad 4,1 miliardy razy (stan na początek 2024 roku). Tiktok jest aktualnie jedną z trzech najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. W Apple IOS App Store pokonał pod względem liczby pobrań takie serwisy jak YouTube, Instagram czy Facebook. Dane te nie pokazują jednak wszystkiego, ponieważ z TikToka można korzystać bez logowania, a nawet bez pobierania aplikacji. 

Firmy w swoich kampaniach powinny wykorzystywać TikTok Ads. Żadna inna aplikacja nie zgromadziła tak dużej liczby użytkowników w tak krótkim czasie. Pomimo tego, że na Tiktoku publikowane są dynamiczne, maksymalnie kilkuminutowe filmiki, to jedna osoba spędza na platformie średnio 52 minuty dziennie. Oznacza to, że przy odpowiednim dostosowaniu reklamy na TikToku do grupy docelowej, można osiągnąć dobre efekty sprzedażowe.  

Dzięki swoim rozbudowanym funkcjom platforma jest przyjazna dla biznesu. TikTok posiada możliwość integracji z Facebookiem, tworzenia zoptymalizowanych grup odbiorców oraz publikowania reklam w najbardziej skutecznych formatach. 

Jak wygląda reklama na TikToku?

Reklamy na TikToku mogą przyjmować różną formę, a każdy ich typ pozwala realizować inne cele. Najpopularniejsze formaty to: 

  • In-Feed video – zawiera przycisk Call To Action, odsyłający użytkownika np. do strony internetowej firmy. To reklama w formie video, która nawiązuje do popularnych na TikToku trendów, dzięki czemu “wtapia się” w feed. 
  • TopView– statyczna lub dynamiczna reklama nakierowana na zwiększenie zasięgu. Użytkownik widzi ją po przejściu do zakładki “Dla Ciebie”. 
  • Brand Takeover – ta reklama na TikToku pojawia się automatycznie po włączeniu aplikacji. Jest dynamiczna, angażująca i krótka – ma od 3 do 5 sekund. Zawiera link, który odsyła użytkownika do strony internetowej firmy lub firmowego profilu na TikToku. 
  • Branded Hashtag Challenge – jest jedną z najbardziej kreatywnych opcji. Reklama Branded Hashtag Challenge polega na zainicjowaniu wyzwania poprzez hashtag i filmik z instrukcją wykonania polecenia. Dzięki temu użytkownicy mogą tworzyć własne treści, rozpowszechniając dalej informację o challenge’u. 
  • Branded Effects – jest metodą reklamy poprzez filtry, naklejki i efekty. To wymagająca forma, ponieważ przygotować trzeba własne filtry. 

Jak zrobić reklamę na TikToku?

Aby rozpocząć kampanię na TikToku należy założyć konto firmowe i skorzystać z funkcji TikTok Ads Menager. Po zweryfikowaniu konta i uzupełnieniu wszystkich informacji (kraj, strefa czasowa, nazwa firmy, waluta do transakcji) w zakładce dane konta” trzeba określić branżę, w której działa firma i podać jej adres. Konieczny jest wybór metody płatności – automatyczna lub samodzielna. Później rozpoczyna się proces weryfikacji konta, który może trwać do 24h. Gdy zakończy się pomyślnie, można publikować reklamy na TikToku. Ważne, aby przed rozpoczęciem kampanii określić jej cel: zwiększenie świadomości marki, ruch lub konwersja.

TikTok Ads – jakie formaty są popularne?

Z TikToka najwięcej osób korzysta za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dlatego reklamy na TikToku powinny być dostosowane do ekranu smartfona. Najlepsze będą proporcje 9:16, czyli 1080 x 1920 pikseli. 

Targetowanie reklam na TikToku – jakie są możliwości?

Platforma umożliwia targetowanie reklam na TikToku pod kątem: 

  • miejsca zamieszkania, 
  • zainteresowań, 
  • zachowań użytkowników (czas spędzany na TikToku, reakcje itp.) 

Można również wykluczyć dane osoby z grupy docelowej. Opcje są podobne do tych w menadżerze reklam Meta. 

Ile kosztuje reklama na TikToku?

Minimalny dzienny koszt za reklamy na Tiktoku wynosi 200 zł. Poza wybraniem dziennego limitu kosztów, zdecydować można się na rozliczenie za określony czas. Kampania może nie mieć żadnego limitu – kwoty pobierane są automatycznie w zależności od potrzeb. Budżet obejmować może całą kampanię lub tylko grupę reklam. 

Chcesz poznać moc TikTok Ads? Emedialni nie tylko stworzą i zoptymalizują Twój profil, ale także zadbają o regularne publikowanie reklam. Oszczędź swój cenny czas i zaufaj profesjonalistom – skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej. 

Michał Nieroda

Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem i ogromną pasją do słowa pisanego. Zajmuje się tworzeniem artykułów blogowych, tekstów reklamowych i innych treści marketingowych