Remarketing w Google Ads jak skutecznie docierać do klientów

Remarketing w Google Ads – Jak skutecznie docierać do swoich klientów?

Dobranie skutecznej strategii dotarcia do klientów jest kluczem do sukcesu każdej kampanii reklamowej. Oprócz szukania nowych rynków zbytu dla swoich towarów i usług, bardzo ważne jest dotarcie poprzez reklamy remarketingowe do użytkowników, którzy poznali już Twoją markę. W tym artykule przyjrzymy się czym jest remarketing, jak działa oraz jak skutecznie wykorzystać go w Google Ads do zwiększenia konwersji i zwrotu z inwestycji w kampanię.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest remarketing?
  • Czym jest lista odbiorców?
  • W jaki sposób zbierane są dane o odbiorcach?
  • Jakie rodzaje Remarketingu Google Ads wyróżniamy?
  • Jakie korzyści przynosi remarketing Google Ads?

Co to jest remarketing?

Remarketing, zwany też retargetingiem to strategia reklamowa, której głównym założeniem jest dotarcie z przekazem reklamowym do użytkownika, który miał już wcześniej kontakt z Twoją witryną, produktem lub usługą. W praktyce oznacza to, że reklamy remarketingowe wyświetlane mogą być użytkownikom, którzy na przykład porzucili koszyk zakupowy przed finalizacją transakcji lub nie zapisali się na newsletter.

Główną ideą, którą kieruje się remarketing Google Ads jest zatem przypominanie tym użytkownikom o Twojej marce, gdy są oni w bardziej zaawansowanym etapie na ścieżce do podjęcia decyzji zakupowej. Próba ponownego pokazania im spersonalizowanego przekazu reklamowego może znacznie zwiększyć szansę na to, że wrócą oni na Twoją stroną i dokonają konwersji.

Listy remarketingowe Google ads – czym jest lista odbiorców?

Lista remarketingowa – bo tak bywa też nazywana – to po prostu grupa użytkowników, którzy mieli już kontakt z Twoją witryną, produktem lub usługą. Zależnie od strategii, którą kieruje się kampania remarketingowa Google Ads, lista remarketingowa może mniej lub bardziej szczegółowa, a co za tym idzie mniej lub bardziej liczna.

Lista remarketingowa – jak zbierane są dane o odbiorcach?

Lista remarketingowa tworzona jest z poziomu Google Analytics 4, zbierana jest z pomocą kodu śledzącego samego narzędzia na podstawie plików cookies przeglądarki, ale także za pomocą monitorowania zachowania użytkownika na stronie, na podstawie tzw. event tracking. Trzeba jednak zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach Google remarketing, a właściwie sama lista remarketingowa jest bardzo mocno związana z wprowadzeniem do Google Analytics 4 trybu zgody na śledzenie (consent mode). Realnie oznacza to, że nie każdy użytkownik ze strony znajdzie się na liście.

Jakie rodzaje remarketingu Google Ads wyróżniamy?

W zależności od celu, który pełnić ma kampania remarketingowa, zbierane listy odbiorców będą różnić się od siebie szczegółowością i rodzajem danych.

  • Remarketing ogólny – to najprostsza w konfiguracji i najczęściej stosowana kampania remarketingowa Google Ads. Lista remarketingowa, z której korzysta będzie opierała się na bardzo ogólnych założeniach, przez co będzie też największa – doskonałym przykładem może być zebranie wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili witrynę w ciągu ostatnich 30 dni. Reklamy remarketingowe będą w tym przypadku dość ogólne.
  • Remarketing spersonalizowany – to bardziej szczegółowa i wymagająca nieco więcej konfiguracji kampania remarketingowa. Lista remarketingowa, która będzie w niej wykorzystywana zawierać będzie więcej filtrów i warunków, ograniczając tym samym grupę użytkowników do tych, którzy odwiedzili określoną podstronę lub wykonali na stronie określone działanie.
  • Remarketing dynamiczny – to najbardziej precyzyjna i najtrudniejsza do konfiguracji kampania remarketingowa, zarezerwowana dla e-commerce, w której wymagana jest nie tylko lista remarketingowa, ale też dodatkowy plik danych z całym asortymentem sklepu. Sama lista wymaga skonfigurowania dynamicznych parametrów ze zdarzeń takich jak przeglądanie produktu, dodanie do koszyka, zakup. Dzięki tej konfiguracji remarketing dynamiczny Google Ads wyświetli użytkownikom reklamę w formie karuzeli produktowej, pokazując im dokładnie te produkty, które oglądali na stronie lub dodali do koszyka.

Oczywiście żadna z tych strategii nie wyklucza pozostałych, reklamy remarketingowe Twojej firmy mogą obejmować wszystkie trzy, przedstawione wyżej poziomy szczegółowości. Dzięki temu Google remarketing stworzy pewnego rodzaju lejek sprzedażowy.

Jakie korzyści przynosi remarketing Google Ads?

Wykorzystywana w Google Ads kampania remarketingowa może nieść ze sobą wiele wymiernych korzyści, nie tylko dla sklepu ale i dla samego funkcjonowania kampanii.

  • Zwiększenie konwersji – jak zostało wspomniane, reklamy remarketingowe pozwalają dotrzeć do użytkowników, którzy wykazywali zainteresowanie stroną, produktem lub usługą. Oznacza to, że są oni bardziej skłonni do podjęcia działania na stronie.
  • Poprawa świadomości marki – reklamy remarketingowe pozwalają na utrzymanie marki w świadomości użytkowników, nawet po opuszczeniu strony internetowej, co znacząco wpływa na rozpoznawalność w sieci.
  • Poprawa wskaźników reklamowych – kampania remarketingowa wyświetlana jest użytkownikom, którzy znają już Twoją stronę, produkt czy usługę, oznacza to, że są bardziej skłonni do kliknięcia w reklamę, niż nowy użytkownik. Oznacza to, że google remarketing będzie miał duży wpływ na poprawę współczynnika kliknięć CTR oraz obniżenie średniego kosztu kliknięcia w kampanii.

Osiągaj lepsze wyniki dzięki kampanii remarketingowej Google Ads

Kampania remarketingowa Google Ads to potężne narzędzie, które pomoże Twojej firmie w skutecznym dotarciu do klientów. Dzięki możliwości personalizacji reklamy remarketingowe pomogą zwiększyć konwersję, poprawić świadomość marki, a także efektywniej wydawać budżet reklamowy poprzez poprawę wskaźników reklamowych. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie zachowań użytkowników na stronie i dostosowanie list remarketingowych do tych schematów. Wprowadzenie remarketingu do strategii reklamowej może przynieść spore korzyści i przyczynić się do wzrostu siły i znaczenia marki w internetowym świecie.

Maciej Porada

Od ponad 6 lat specjalizuje się w kampaniach efektywnościowych Google Ads, Criteo, Facebook Ads, Bing, Ceneo, Allegro, Programmatic. Posiada doświadczenie w kampaniach polskich i zagranicznych.