wymiary grafik na social media

Jakie są aktualne wymiary grafik w social mediach w 2023? Sprawdź, czy nadążasz za aktualizacjami

Właściwie przeprowadzona kampania promocyjna w mediach społecznościowych może przynieść spektakularne efekty. Planując swoje działania w popularnych serwisach, warto znać obowiązujące kryteria dotyczące tworzenia postów. Osoby odpowiedzialne za prowadzenie profili firmowych, powinny wziąć pod uwagę obowiązujące wymiary grafik na poszczególnych kanałach social media, bowiem są one dość często poddawane zmianom. 

Informacje te są równie przydatne dla przedsiębiorców jak i prywatnych użytkowników aktywnie korzystających ze swoich osobistych kont. Zatem jeśli jesteś ciekaw, jakie rozmiary powinny mieć obrazy publikowane w social mediach, zapraszamy do lektury artykułu. 

W artykule przeczytasz: 

  • Dlaczego wymiary grafik na social media są tak istotne? 
  • Jaki jest rozmiar grafiki na fb? 
  • Facebook zdjęcie w tle – wymiary 
  • Reklamy oraz wymiary grafik na FB 
  • Jakie są wymiary zdjęć na Instagramie? 
  • Pinterest – wymiary grafik 
  • LinkedIn – wymiary grafik 
  • TikTok – wymiary grafik 
  • Zmiany w świecie Twittera 

Dlaczego wymiary grafik na social media są tak istotne? 

W Internecie jest przesyt treści skierowanych do przeciętnego użytkownika. Przeglądając social media dokonuje on selekcji i wybiera przekazy, które najbardziej wzbudzają w nim zainteresowanie.  

Więc największą szansę na dostrzeżenie przez użytkownika mają treści, które są atrakcyjne pod względem wizualnym. Jeśli prezentowana przez nas grafika zwróci jego uwagę, jest większa szansa, że zostanie on z nami na dłużej i sprawdzi naszą ofertę. 

Z tego powodu odpowiedni wymiar grafiki, jest tak ważny. Nikt nie chce oglądać zdjęć, które przez zastosowanie nieodpowiedniego formatu zostały przycięte lub rozciągnięte, przez co ich odczytanie może sprawiać trudności. Należy pamiętać, że użytkownicy korzystają z social mediów na różnych urządzeniach, dlatego ważne jest, aby na każdym z nich grafika była wyświetlana w wysokiej rozdzielczości. 

Jakie są wymiary grafik na Facebooku

Podczas korzystania z serwisu wzrok przykuwają intrygujące zdjęcia profilowe. Marki nie powinny używać zwykłego avatara, który automatycznie proponuje serwis społecznościowy. W przypadku firm sprawdza się oczywiście wykorzystanie logo.  

Jeśli chodzi o zdjęcia profilowe na Facebooka, portal rekomenduje wgrywanie kwadratowych obrazów o rozdzielczości 800 px na 800 px, które są potem automatycznie przycinane do kształtu koła. Wobec tego podczas przygotowywania zdjęcia należy pamiętać o tym, jak będzie prezentował się efekt finalny. 

Warto zauważyć, że pomniejszanie lub powiększanie grafiki, czyli tzw. skalowanie, zależy od urządzenia, z którego korzystamy. Dlatego zastosowanie się do poniższych rozmiarów grafiki na FB pozwoli na zachowanie ostrości obrazu: 

  • desktop 170 x 170 px, 
  • smartfony oraz urządzenia mobilne 128 x 128 px. 
wymiary grafik na Facebooku emedialni.pl zdjęcie profilowe na Facebooka

Facebook zdjęcie w tle i jego wymiary 

Wygląd profilu w mediach społecznościowych nie pozostaje bez znaczenia. Po dodaniu tzw. „profilówki”, należy zadbać o właściwe zdjęcie w tle, gdyż pusta przestrzeń nie prezentuje się atrakcyjnie. W takim razie, jakie wymiary aktualnie rekomendowane są na Facebooka? 

  • Zdjęcie w tle na Fanpage – 820 x 312 px 

Możesz użyć także kwadratowej grafiki i innych proporcji, które przytniesz później na stronie. W tym przypadku rozmiar pliku nie może przekraczać 100 kB – mniejsza waga pozwoli uniknąć skompresowania po dodaniu. 

  • Zdjęcie w tle grupy –1640 x 856 px 

Tutaj też należy zwrócić uwagę na różnice w wyświetlaniu grafiki na smartfonie i komputerze. W tej pierwszej opcji odbiorca zobaczy zdjęcie w całości, natomiast na desktopie jego górna część zostanie ukryta. Należy to uwzględnić w swoim projekcie. 

  • Okładka wydarzenia – 1200 x 628 px 

Gdy będziesz stosował się do proporcji 2:1 oraz umieścisz najważniejsze elementy na środku zdjęcia wyeliminujesz ryzyko nieestetycznego przycięcia grafiki. 

Facebook zdjęcie w tle

Reklamy oraz wymiary grafik na FB 

O potencjale biznesowym mediów społecznościowych mówi się dużo. Mając świadomość, że użytkownicy codziennie stykają się z wieloma reklamami w sieci, warto poświęcić czas na dopracowanie swoich materiałów. 

Tylko przemyślana promocja w social mediach wyróżni się spośród innych ofert i zwróci uwagę potencjalnych klientów. Bez względu na to, jaki jest cel kampanii, upewnij się, że Twoje działania przyniosą oczekiwane efekty. Dbałość o prawidłowe wymiary grafikto podstawa.  

Istnieją 2 formy promocji graficznej na Facebooku 

  • standardowa reklama w formie obrazu – jej minimalna szerokość oraz wysokość wynoszą 1200×1200 pikseli
  • karuzela – to dość popularny format, a serwis społecznościowy umożliwia stworzenie od 2 do 10 kart – każda z nich może zawierać film lub zdjęcie. Zainteresowani komunikatem odbiorcy przesuwają palcem po ekranie i odkrywają kolejne strony. W tej opcji stosuje się współczynnik proporcji 1:1, a polecany rozmiar to 1080 x 1080 px. Ułatwieniem dla twórców jest możliwość wyświetlenia podglądu reklamy – dzięki temu sprawdzisz prezentację materiału, zanim go opublikujesz. 
promocja graficzna na Facebooku reklama w formie obrazu

Jakie są wymiary zdjęć na Instagramie

Mówiąc o zdjęciach w social mediach, nie można nie wspomnieć o Instagramie.  

Dla publikujących treści na tej platformie, istotną informacją jest rozmiar zdjęcia. Instagram daje możliwość udostępniania 3 formatów zdjęć, a są to: 

  • zdjęcie kwadratowe1080 x 1080 px
  • zdjęcie pionowe – żeby nie zostało ucięte, zalecane jest użycie proporcji 4:5 w rozdzielczości 1080 x 1350 px
  • zdjęcie poziome – o współczynniku proporcji 1,91:1. 

Oprócz dodawania zdjęć na Instagramie można publikować treści na InstaStories. Jest to narzędzie do tworzenia 15-60 sekundowych relacji, które są widoczne przez 24 godziny. Wyjątkiem są wyróżnione relacje, czyli tzw. highlights stories, które są przypięte do konta użytkownika bez wyżej określonego terminu podglądu. Zalecany rozmiar podczas tworzenia stories, to 1080 x 1920 px.  

wymiary zdjęć na Instagramie post na Instagramie o Linkedin

Pinterest – wymiary grafik 

Kolejnym serwisem obfitującym w zdjęcia jest oczywiście Pinterest. W Polsce nie jest może aż tak popularny, jak TikTok czy aplikacje z rodziny Mety, ale w innych zakątkach świata znajduje się w czołówce aplikacji z grafikami. Dla tych, co jeszcze nie mieli okazji korzystać z tej aplikacji, zrobimy mały wstęp, więc jeśli wiesz co to za serwis, śmiało możesz od razu przejść do wymogów technicznych. 

Czym jest Pinterest? 

Serwis opisuje siebie jako „wyszukiwarka wizualna pomysłów”, pozwala on na tworzenie wirtualnych tablic z interesującymi nas multimediami, np. zdjęcia, filmy itp. Jest ona idealnym rozwiązaniem dla poszukiwaczy inspiracji, np. do rękodzieła, wzorów tatuaży, pomysłów na upięcia włosów i wiele innych.  

Aplikację można opisać jako połączenie Google z tablicą korkową, w której wszystkie pomysły są na wyciągniecie ręki. Zapisywanie interesujących treści odbywa się poprzez dodanie tzw. pina, który działa na zasadzie zakładki. 

Skoro już wiesz czym jest aplikacja, sprawdźmy jakie wymiary powinny mieć słynne piny?  

Użytkownicy tego portalu społecznościowego powinni kierować się proporcją 9:16, a rekomendowany przez specjalistów wymiar grafik wynosi 1080 x 1920 pikseli

wymiary grafik na Pinterest

LinkedIn – wymiary grafik 

Tak samo, jak w przypadku Pinterestu zapewne nie każdy wie, czym jest oraz jak działa opisywana aplikacja. Zatem zaczniemy od małego wstępu… 

LinkedIn to stale zyskujący na popularności portal społecznościowy, który został stworzony z myślą o biznesie.  

Można go porównać do Facebooka, tylko z tą różnicą, że zamiast listy znajomych posiadasz listę kontaktów biznesowych. Aplikacja ta otwiera drzwi na nowe ścieżki zawodowe, dzięki czemu z powodzeniem można rozwijać swoją karierę bądź firmę.  

Nawiązanie współprac z nowymi partnerami biznesowymi, zdobywanie nowych klientów oraz szukanie ciekawych ofert pracy to wszystko gwarantuje posiadanie profilu w serwisie. Wymiary gwarantujące wysoką jakość publikowanych treści na portalu to: 

  • zdjęcie profiloweindywidualne 400 x 400 px w proporcji 1:1, firmowe 268 x 268 px
  • zdjęcie w tleindywidualne 1584 x 396 px w proporcji 4:1, firmowe 1128 x 191 px
  • post reklamowy 1200 x 627 px, 
  • reklama graficzna 7680 x 7680 px w proporcji 1:1 
  • reklama typu karuzela 1080 x 1080 w proporcji 1:1. 
linkedin wymiary grafik

TikTok – wymiary grafik 

Bez wątpienia jest to jeden z popularniejszych serwisów internetowych. Aplikacja oferuje tworzenie, oglądanie oraz udostępnianie krótkich filmików.  

Ponadto jest ona również skutecznym narzędziem do wypromowania biznesu, z uwagi na fakt, iż tworzone na niej filmy dość często stają się viralami, które w krótkim czasie pozwalają zyskać rozgłos o firmie bądź jej produkcie.  

Na początku czas trwania filmików w serwisie wynosił 30 sekund, jednak z biegiem czasu zaczęto go stopniowo wydłużać i obecnie maksymalną długością nagrywanych treści jest 10 minut

Jakie są wymiary udostępnianych plików na TikToku-u? 

  • Zdjęcie profilowe200 x 200 px w proporcji 1:1, 
  • Post wideo1080 x 1920 px, maksymalny czas trwania 10 minut, można wykonać go w 3 proporcjach: 9:16, 1:1 oraz 16:9. 
wymiary udostępnianych plików na TikTok-u emedialni.pl

Zmiany w świecie Twittera 

Odkąd w październiku ubiegłego roku Elon Musk sfinalizował transakcję zakupu Twittera i równocześnie stał się jego nowym właścicielem, w popularnym serwisie co chwila zachodzą zmiany takie jak np. wprowadzenie opłaty za weryfikację konta czy ustalenie limitu wyświetlanych postów. 

Dodatkowo od lipca tego roku aplikacja figuruje pod nazwą „X”, a tym samym symbolem zostało zastąpione wszystkim bardzo dobrze znane logo niebieskiego ptaszka. Jednak pomimo tych zmian portal nadal posiada te same funkcje tj. m.in. pisanie oraz udostępnianie krótkich tekstów. 

Oto aktualne rozmiary publikowanych treści na „X”: 

  • zdjęcie profilowe 400 x 400 px w proporcji 1:1, 
  • zdjęcie w tle 1500 x 1500 px w proporcji 3:1, 
  • nagłówek 1500 x 500 px. 
     

Podsumowując w social mediach następują ciągłe zmiany, a żeby móc nieprzerwanie dostarczać treści najwyższej jakości, należy co jakiś czas sprawdzać aktualności w popularnych serwisach społecznościowych, w których jest się aktywnym.  

Jeśli zapoznałeś się z treścią artykułu posiadasz aktualną wiedzę z zakresu wymiarów grafik w 6 najpopularniejszych serwisach społecznościowych i nie musisz już wertować Internetu w poszukiwaniu odpowiedzi, a frazy takie jak „zdjęcie w tle Facebook”, „wymiary zdjęć Instagram” przestały być już dla Ciebie tajemnicą. 

Pamiętaj, że ciągłe aktualizowanie swojej wiedzy, jest kluczem do tworzenia treści doskonałej jakości! 

Gabriela Użyczyn

Copywriterka z pasją, dla której głównym celem, jest tworzenie wartościowych i kreatywnych treści.