media 998990 1280 Agencja social media, fanpage i reklama na FB. Rzeszów - Emedialni.pl

Jakie są aktualne wymiary grafik w social mediach? Sprawdź, czy nadążasz za aktualizacjami

Właściwie przeprowadzone kampania promocyjna w mediach społecznościowych może przynieść spektakularne efekty. Planując swoje działania w popularnych serwisach, warto znać obowiązujące kryteria dotyczące tworzenia postów. Popularne serwisy społecznościowe określają wymiary grafik, które powinny wziąć pod uwagę osoby odpowiedzialne za prowadzenie profili firmowych. Te dane okażą się równie przydatne dla użytkowników aktywnie korzystających ze swoich osobistych kont. Jakie rozmiary powinny więc mieć obrazy publikowane w social mediach?

Reklamy w social media a wymiary grafik

O potencjale biznesowym mediów społecznościowych mówi się dużo. Mając świadomość, że użytkownicy codziennie stykają się z wieloma reklamami w sieci, warto poświęcić czas na dopracowanie swoich materiałów. Tylko przemyślana promocja w social mediach wyróżni się spośród innych ofert i zwróci uwagę potencjalnych klientów. Bez względu na to, jaki jest cel kampanii, upewnij się, że Twoje działania przyniosą oczekiwane efekty. Dbałość o prawidłowe wymiary grafik to podstawa. W przypadku standardowej reklamy w formie obrazu na Facebooku jej minimalna szerokość oraz wysokości wynosi 600 pikseli. Kolejnym popularnym formatem jest karuzela. Serwis społecznościowy umożliwia stworzenie od 2 do 10 kart – każda z nich może zawierać film lub zdjęcie. Zainteresowani komunikatem odbiorcy przesuwają palcem po ekranie i odkrywają kolejne strony. W tej opcji stosuje się współczynnik proporcji 1:1, a polecany rozmiar to 1080 x 1080 px. Ułatwieniem dla twórców jest możliwość wyświetlenia podglądu reklamy – dzięki temu sprawdzisz prezentację materiału, zanim go opublikujesz.

Zdjęcia profilowe na Facebooka – wizytówka w sieci

Podczas korzystania z serwisu wzrok przykuwają intrygujące zdjęcia profilowe. Marki nie powinny używać zwykłego avatara, który automatycznie proponuje serwis społecznościowy. W przypadku firm sprawdza się oczywiście wykorzystanie logo. Jeśli chodzi zdjęcia profilowe na Facebooka, portal rekomenduje kwadratowe obrazy o rozdzielczości 320 px na 320 px. Takie rozmiary pozwalają na zachowanie ostrości przy ciągle niewielkiej wadze. Warto zauważyć, że pomniejszanie lub powiększanie grafiki, czyli tzw. skalowanie, zależy od urządzenia, z którego korzystamy. Przykładowo na komputerze zobaczymy zdjęcie 168 x 168 pikseli. Podczas przygotowywania zdjęcia należy pamiętać o tym, jak będzie prezentował się efekt finalny. Zwłaszcza ze względu na to, że Facebook przycina je przecież do koła.

Tło na Facebooka – jak dostosować jego rozmiar?

Wygląd profilu w mediach społecznościowych nie pozostaje bez znaczenia. Po dodaniu tzw. „profilówki”, należy zadbać o właściwe zdjęcie w tle. Pusta przestrzeń nie prezentuje się atrakcyjnie. Jakie wymiary aktualnie rekomendowane są na Facebooka?

  • 820 x 312 px dla tła fanpage’a. Jednak możesz użyć także kwadratowej grafiki i innych proporcji, które przytniesz później na stronie. W tym przypadku rozmiar pliku nie może przekraczać 100 kB – mniejsza waga pozwoli uniknąć skompresowania po dodaniu.
  • 1640 x 923 px w przypadku zdjęć w tle grupy. Tutaj też należy zwrócić uwagę na różnice w wyświetlaniu grafiki na smartphonie i komputerze. W tej pierwszej opcji odbiorca zobaczy zdjęcie w całości, natomiast na desktopie jego górna część zostanie ukryta. Należy to uwzględnić w swoim projekcie.
  • 1200 x 628 px dla okładki wydarzenia.

A co z Instagramem i Pinterestem?

Mówiąc o zdjęciach w social mediach, nie można nie wspomnieć o Instagramie. Dla publikujących treści na tej platformie, istotniejsza od wymiaru zdjęcia będzie informacja o obowiązujących proporcjach. Jeśli chodzi o Instastories preferowane są formaty 4:5, 9:16 lub 16:9, za to w przypadku zwykłych postów najlepiej stosować proporcje 1,91:1-4:5. Kolejnym serwisem obfitującym w zdjęcia jest oczywiście Pinterest. Jakie wymiary powinny mieć słynne piny? Użytkownicy tego portalu społecznościowego powinni kierować się proporcją 2:3, a rekomendowany przez specjalistów wymiar grafik wynosi 1000 x 1500 pikseli.

Dlaczego wymiary zdjęcia na Facebooka i inne social media są tak istotne?

Mówiąc o zdjęciach w social mediach, nie można nie wspomnieć o Instagramie. Dla publikujących treści na tej platformie, istotniejsza od wymiaru zdjęcia będzie informacja o obowiązujących proporcjach. Jeśli chodzi o Instastories preferowane są formaty 4:5, 9:16 lub 16:9, za to w przypadku zwykłych postów najlepiej stosować proporcje 1,91:1-4:5. Kolejnym serwisem obfitującym w zdjęcia jest oczywiście Pinterest. Jakie wymiary powinny mieć słynne piny? Użytkownicy tego portalu społecznościowego powinni kierować się proporcją 2:3, a rekomendowany przez specjalistów wymiar grafik wynosi 1000 x 1500 pikseli.

Przewiń do góry