Czym jest Pinterest?

Nie, to nie jest kolejna aplikacja social media. Pinterest to niezwykle popularna na całym świecie platforma do odkrywania inspiracji – tak właśnie chcą ją nazywać jej twórcy. Aplikacja jest źródłem gotowych pomysłów i inspiracji, korzysta z niej aż 367 milionów aktywnych Pinnerów (bo tak nazywa się użytkowników Pinteresta) miesięcznie. Sam serwis ma za sobą już wieloletnią karierę. Utworzony został w 2010 roku, natomiast marketing na platformie rozpoczął się dopiero w 2015 roku, a do 2018 roku Pinterest dostępny był głównie dla użytkowników anglojęzycznych. Dzięki stosunkowo krótkiej obecności na rynku europejskim oraz kolosalnej konkurencji ze strony innych, bardziej popularnych platform, jak Google, YouTube czy Instagram, które są przesycone reklamami i drogie, reklamowanie się na Pintereście jest niezwykle skutecznym i rozsądnym cenowo rozwiązaniem.

Pinterest jako przeciwieństwo social mediów.

Zasadniczym elementem, który odróżnia platformę od mediów społecznościowych, jest jej użyteczność – odpowiada nie tylko za animowanie czasu wolnego swoich użytkowników, ale przede wszystkim inspiruje i skłania do dokonywania zakupów. Media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram służą przede wszystkim do publikowania zdjęć i wpisów odnoszących się do wydarzeń, które miały już miejsce – wspomnień z wakacji, anegdotek czy przemyśleń użytkowników. Pinterest natomiast jest krokiem w przyszłość – posiada ogromną bazę zdjęć i filmów, które mają za zadanie skłonić użytkownika do tworzenia nowych planów, list życzeń, a nawet mniejszych lub większych marzeń i celów, które dopiero będą realizować. To na Pintereście ma miejsce pierwszy etap podejmowania decyzji zakupowej przez konsumenta, jakim jest uświadomienie potrzeby.

Dlaczego reklama na Pintereście jest taka skuteczna?

Jak już wiemy, Pinterest to aplikacja skupiająca się na przyszłości – jej użytkownicy szukają sposobów na ulepszenie swojego życia czy otoczenia i są gotowi podjąć działanie. Ponad 90% Pinnerów przyznaje, że używa Pinteresta do planowania swoich zakupów, a więc platforma ta wspomaga użytkowników już na samym początku ich procesu decyzyjnego, czyli w momencie, w którym jeszcze nie do końca wiedzą, czego potrzebują. Dodatkowo statystyki opublikowane przez aplikację pokazują, że aż 97% wyszukiwanych haseł nie jest związanych z żadną marką. A więc, dzięki reklamie na Pintereście masz wyjątkową sposobność na zaprezentowanie się dokładnie w takim momencie, w którym użytkownicy są najbardziej otwarci na poznanie Twojej oferty. Co więcej, nawet będąc niewielką i mało popularną firmą masz w tej konkurencji takie same szanse, jak najpopularniejsze, globalne marki. Możesz zdobyć serca nowych klientów bez walki – prezentując im swoje najmocniejsze strony.

Jak zarabiać na Pintereście?

Ludzie są wzrokowcami. Kochają wizualne piękno, symfoniczne palety barw, przemyślane tekstury i odważne akcenty. I taki właśnie jest Pinterest! Jest skarbnicą pro-tipów, filmików instruktażowych, stymulujących zdjęć i fajnych grafik. Jeśli tylko jesteś w stanie zapewnić odbiorcom jakieś dynamizujące doświadczenia (a z pewnością tak jest!), załóż swój własny profil na Pintereście i rozpocznij przygodę:

  1. Po pierwsze – załóż konto biznesowe (daje ono znaczne więcej możliwości niż zwykły profil użytkownika i jest zaprojektowany tak, by ułatwić pracę marketera) i połącz je z innymi platformami, jak Facebook czy Instagram.

  2. Po drugie – stwórz swoją tablicę. Teraz czas na największe wyzwanie, czyli materiały. Oczywiste jest, że zdjęcia i filmy muszą być wysokiej jakości i mieć odpowiedni format (najpopularniejszy format Pinów to proporcja 2:3). Jednak najważniejsza jest ich zawartość. Zadbaj o odpowiedni przekaz i wykreuj przekonujący kontekst. Nie zapomnij też o SEO – zbadaj słowa kluczowe i umieść chwytliwe opisy pinów.

  3. I po trzecie – bądź na bieżąco z trendami i statystykami. Internet to nieustanne zmiany, dlatego nie zapomnij o ciągłym dostosowywaniu do nich swoich materiałów. Biznesowe konto na Pintereście daje Ci niezwykłe narzędzia analityczne, dzięki którym wyciągniesz poprawne wnioski i bezbłędnie zoptymalizujesz kampanie.

Pinterest - platforma przyjazna marketerom

Twórcy aplikacji mówią jasno: „Na Pinterest naszą misją jest pomaganie ludziom w odkrywaniu rzeczy, które kochają i robieniu tych rzeczy w prawdziwym życiu”. Świadczy ona o wyjątkowej świadomości twórców platformy o licznych korzyściach, które płyną z marketingowej współpracy z markami. Stworzyli oni specjalny poradnik dla marketerów pt. “Inspired decisions – The media agency’s guide to Pinterest”, w którym przekonują o niezwykłej wartości Pinteresta jako kanału marketingu. Publikują w nim liczne statystyki z podziałem na poszczególne kraje i branże; wskazówki, które pomogą przedsiębiorcom w tworzeniu skutecznych kampanii; a także porady dotyczące tworzenia materiałów i odpowiedniej ich ekspozycji. Z taką pomocą możesz mieć pewność, że Twoja kampania będzie nie tylko efektywna, ale przede wszystkim opłacalna.

emedialni