Projekt bez tytulu 73 1 Agencja social media, fanpage i reklama na FB. Rzeszów - Emedialni.pl

Współpraca z Influencerami w ramach barteru – czy jest to mission impossible?

Czy współpraca z Influencerami na Instagramie w ramach barteru jest jeszcze możliwa? Oczywiście, że tak. Jesteśmy tego przykładem, a właściwie nie my, a nasz Klient, który produkuje przyprawy.

Od czego rozpoczęliśmy współpracę influencerską?

Kiedy zgłosił się do nas, firma nie posiadała kont w social mediach. Świadomość o jej istnieniu budowaliśmy od podstaw zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Na tej drugiej platformie chcieliśmy mocno postawić na rozwijanie rozpoznawalności marki. Zaproponowaliśmy więc nawiązanie współpracy z Influencerami, którzy na Instagramie publikują content o gotowaniu.

I ruszyliśmy, bo zależało nam na czasie

W następnym kroku zrobiliśmy rozeznanie dotyczące Influencerów, wybraliśmy kilkanaście profili i zaproponowaliśmy współpracę. Zadanie nie było łatwe z uwagi na fakt, że w grę wchodziła jedynie współpraca w ramach barteru. Wyszukując konta zależało nam na zróżnicowanej i ciekawej treści, która jest publikowana przez Influencerów. Dlatego też osoby, z którymi podjęliśmy współpracę miały różne zasięgi kont – od 4 do nawet 30K obserwujących.


Po krótkiej konwersacji 14 Influencerów zgodziło się na współpracę. Nasz klient miał wysłać paczkę przypraw w zamian za reklamę na Instagramie. Jak się później okazało, nie tylko na terenie naszego kraju. Paczkę wysłaliśmy również do Niemiec. W większości przypadków reklama miała składać się z wpisu lub rolki z oznaczeniem profilu klienta oraz relacji Ig, w tym również unboxingu. Aby mieć wcześniejsze ustalenia pod kontrolą, przygotowaliśmy plik, w którym na bieżąco zaznaczaliśmy działania Influencerów.


Już po pierwszych publikacjach profil naszego klienta cieszył się dużym zainteresowaniem wielu osób. Liczba obserwujących rosła w ekspresowym tempie, wiele osób również chętnie komentowało zdjęcia na profilu.

Jakie efekty osiągnęliśmy?

⦁ Pierwszym efektem, który zauważyliśmy już od pierwszych chwil publikacji był znaczny wzrost liczby obserwujących, lajkujących i komentujących nasze posty. W ciągu dwóch tygodni nasze konto zaobserwowało 61 osób. Były to osoby z całej Polski, a 83% z nich stanowiły kobiety.
⦁ Publikując treści na profilu naszego klienta udało nam się dotrzeć do 205 kont, z czego zaangażowanych było 52 kont (był to wzrost o 10,6%).
⦁ Profil Klienta w ciągu dwóch tygodni odwiedziło 296 osób (wzrost o 79,3%).
⦁ Adres witryny klienta dotknęło 76 osób (wzrost o 375%).
⦁ Dodatkowym aspektem była sprzedaż przypraw naszego klienta bezpośrednio przez przejście na stronę z Instagrama. Było to dla nas miłe zaskoczenie, że przy pierwszej współpracy influencerskiej kilka osób zdecydowało się na zakup przypraw.

Projekt bez tytulu 75 1 Agencja social media, fanpage i reklama na FB. Rzeszów - Emedialni.pl
Statystyki konta

Czy jesteśmy zadowoleni z osiągniętych efektów?

Możemy z pewnością powiedzieć, że tak. Należy zacząć od tego, że jeszcze w lipcu nikt w social mediach o naszym kliencie nie słyszał, natomiast w przeciągu dwóch tygodni, kiedy po przetestowaniu naszych przypraw osoby, które mają 10, 15, 20K obserwujących zaczęło nas polecać, w krótkim czasie zainteresowało się nami wiele osób. Co warto dodać, a na co nie liczyliśmy – wiemy, że z poleceń Influencerów kilka osób dokonało zakupów. Sprzedaż nie była naszym priorytetowym celem, ze współpracy chcieliśmy osiągnąć w głównej mierze rozpoznawalność marki. I to się udało.

Przewiń do góry