Social Media Marketing - Instagram jako skuteczne narzędzie marketingu internetowego

Instagram jest niezwykle popularnym kanałem social media w Polsce. Korzysta z niego już około 7 mln ludzi, a słupki popularności serwisu ciągle wzrastają. Nie możemy więc ot tak, zlekceważyć potencjału marketingowego, który oferuje nam platforma. To byłoby zwykłe marnotrawstwo, tym bardziej że spora część użytkowników Instagramu otwarcie przyznaje, że chętnie odwiedza profile firmowe. Instagramowicze chętniej od korzystających z Facebooka nawiązują relacje z firmami i częściej reagują na wyświetlane treści.

Cel szkolenia

Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się, jak przekonać Instagramowiczów, by odwiedzali Twój firmowy profil, zaufali Ci i skorzystali z Twojej oferty.

Agenda szkolenia

Dzień 1.

Instagram w Polsce – wprowadzenie:

  • Kim jest przeciętny użytkownik Instagramu w Polsce? Przegląd najpopularniejszych kont instagramowych w Polsce;
  • Algorytm Instagrama i jego możliwości;

Profesjonalny profil na Instagramie:

  • Co charakteryzuje profesjonalne konto na Instagramie?
  • Przygotowanie swojego profilu na Instagramie;
  • Jak stworzyć dobre BIO konta na Instagramie!
  • Łączenie Facebooka z Instagramem – krok po kroku;

Efektywna komunikacja na Instagramie:

  • Content marketing na Instagramie – treści komunikatów reklamowych;
  • Dopasuj content do medium – jakie treści sprawdzą się na Instagramie;
  • Czym wyróżnia się dobre video na Instagrama i jak je stworzyć?
  • Tworzenie angażujących relacji – czyli stories bez tajemnic;
  • Jak stworzyć wyróżnione relacje?
  • Wspieranie sprzedaży działaniami na Instagramie;
  • Sekrety angażujących konkursów na Instagramie;

Zdobywanie obserwujących i zwiększanie zaangażowania fanów na profilu:

  • Rola hashtagów w budowaniu zasięgów profilu na Instagramie;

User-generatedcontent:

  • Czym jest i jak korzystać z tzw. user-generatedcontent?
  • Skąd wziąć user-generatedcontent?
  • Jak analizować user-generatedcontent i wyłuskiwać najciekawsze treści?

Dzień 2.

Reklama Facebook ADS na Instagramie:

  • Charakterystyka reklam na Instagramie;
  • Jak przygotować efektywną kampanię reklamową na Instagramie?

Analiza działań na Instagramie:

  • Statystyki postów oraz konta na Instagramie;
  • Analiza efektów pracy – czy mój Instagram jest skutecznie prowadzony?

Podejście strategiczne – planowanie działań:

  • Model SOSTAC;
  • Dobór i analiza grupy docelowej, persony marketingowe;
  • Wybór kanałów social media wraz z określeniem ich ról;
  • Definiowanie linii komunikacyjnych;
  • Sporządzenie kalendarza publikacji na Instagramie;
  • Wybór właściwych mierników;

Narzędzia przydatne w pracy nad kontem na Instagramie:

  • Programy do tworzenia oraz edycji materiałów graficznych i filmowych;
  • Narzędzia do kreowania angażujących relacji;
  • Narzędzia do zarządzania kontem, researchu hashtagów, analizy działań i repostowania.

O autorze – Anna Petynia

Dziennikarka, copywriterka, przedsiębiorczyni, trenerka i pasjonatka teatru. Na co dzień właścicielka agencji kreatywnej AjPi Media, w której zajmuje się reklamą i marketingiem. Przez 5 lat prowadzenia własnej firmy współpracowałam z instytucjami kultury (m.in. z Teatrem im. Wandy Siemaszkowej), wiodącymi markami na rynku polskim, firmami deweloperskimi i sieciami handlowymi.

Cena szkolenia

200 zł za godzinę dydaktyczną (45 minut szkolenia). Kurs trwa 16 h, zazwyczaj są to dwa dni robocze po 8 h dziennie. Do skorzystania z oferty zachęcamy zwłaszcza firmy.
Przewiń do góry