Kilka miesięcy temu zgłosił się do nas gabinet rehabilitacyjny z Rzeszowa, posiadający pięć placówek w mieście. Klient potrzebował poprawy efektywności działań w mediach społecznościowych oraz zwiększenia liczby pacjentów korzystających z ich usług, zwłaszcza tych komercyjnych, takich jak wizyty u fizjoterapeuty uroginekologicznego, konsultacje dietetyczne, zabiegi medycyny estetycznej, np. redukujące cellulit oraz masaże. Kluczowym wyzwaniem dla osób decyzyjnych okazały się zmiany w przepisach dotyczących promocji zabiegów medycznych i reklamowania urządzeń w gabinecie. Dlatego działania w social mediach zdecydowano powierzyć specjalistom.
Wyzwania związane z nowymi przepisami
Nowe przepisy prawne znacznie ograniczyły możliwości promowania usług medycznych i reklamowania sprzętu dostępnego w gabinecie. Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej, reklamowanie świadczeń zdrowotnych jest zabronione, co stawia placówki medyczne przed wyzwaniem informowania o swoich usługach bez naruszania prawa. Z tego powodu klient postanowił powierzyć zarządzanie publikacjami w mediach społecznościowych specjalistom, którzy potrafią efektywnie prowadzić działania w social mediach, nie naruszając przy tym przepisów. Nowe regulacje znacząco ograniczyły możliwości promowania usług, co utrudniało dotarcie do potencjalnych pacjentów.
Identyfikacja obszarów do rozwoju
Podczas analizy obecności gabinetu w mediach społecznościowych, zidentyfikowaliśmy kilka kluczowych obszarów do rozwoju. Było to m.in.:
- Brak skutecznego biogramu na Instagramie: Profil gabinetu nie wykorzystywał w pełni potencjału biogramu, który powinien zawierać jasno określoną misję i unikalne cechy oferty, zachęcając tym samym użytkowników do dalszego zainteresowania.
Po naszych modyfikacjach, biogram prezentuje się następująco:
- Brak okładek na rolki: Publikowane rolki nie posiadały atrakcyjnych okładek, co mogło wpływać na niższe zaangażowanie odbiorców. Stworzenie spójnych i przyciągających wzrok okładek jest kluczowe, aby Instagramowy feed prezentował się estetycznie.
- Grafiki do postów z nadmiarem pustego miejsca: Posty zawierały grafiki z dużymi obszarami białego pola, co powodowało, że przekaz był mniej atrakcyjny wizualnie i mniej angażujący.
- Nadmierna koncentracja na postach sprzedażowych: Dotychczasowa strategia opierała się głównie na postach sprzedażowych, co mogło prowadzić do zmęczenia odbiorców. Wprowadziliśmy bardziej zróżnicowane treści, w tym edukacyjne i informacyjne, aby wzbogacić komunikację i zwiększyć zainteresowanie.
Start działań z nowym klientem z branży medycznej
Nową współpracę rozpoczęliśmy od stworzenia kompleksowej strategii obecności w social mediach. Od audytu kont – Facebook i Instagram i prowadzonych dotychczas działań, po propozycje treści wraz z kreacjami graficznymi w kolejnych publikacjach. Strategia miała na celu nie tylko określenie obszarów do rozwoju, zwiększenie świadomości oferty gabinetu, ale także zachęcenie potencjalnych pacjentów do skorzystania z oferowanych zabiegów. Oto jedne z pierwszych opublikowanych przez nas postów:
Tworzenie treści postów
Jednym z początkowych kroków naszych działań było stworzenie spójnej komunikacji, która podkreślałaby dużą wiedzę i umiejętności specjalistów. Postawiliśmy na regularne publikowanie postów, które nie tylko informowały o dostępnych usługach, ale także edukowały odbiorców na temat korzyści płynących z dostępnych zabiegów.
Stworzyliśmy cykle postów, w których publikujemy m.in.: – treści edukacyjne, związane ze zdrowiem i zabiegami w gabinetach RUDEK, – powszechnie panujące mity na temat zabiegów, – wskazania czy przeciwwskazania dotyczące zabiegów, – opinie zadowolonych pacjentów, którzy korzystali lub regularnie korzystają z oferty rehabilitacyjnej RUDEK. Dodatkowo, w ramach nieco luźniejszych postów zaplanowaliśmy treści związane ze świętami nietypowymi, np. Europejskim Dniem Praw Pacjenta. |
Każdy opublikowany post jest dostosowany do specyfiki platformy społecznościowej, z naciskiem na jasny przekaz, atrakcyjność wizualną oraz skuteczne CTA.
Nagrywanie i montaż materiałów wideo z gabinetów
W naszych działaniach nie mogliśmy pominąć publikacji dynamicznego materiału wideo, w formie relacji czy rolek. Obecnie są one jednym z bardziej angażujących formatów. Regularnie umawiamy się w placówkach klienta na nagrania materiałów, które następnie są przez nas montowane i publikowane. Zależało nam na tym, aby w materiałach występowali realni specjaliści, którzy na co dzień przyjmują w gabinetach RUDEK. To się udało, dzięki czemu odbiorcy mogą zobaczyć autentyczne pomieszczenia i specjalistów, co zwiększa wiarygodność i zaufanie do prezentowanych usług. Co więcej, zgodzili się oni na publikację materiału współdzielonego (rolek), co pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w sposób organiczny.
Materiał współdzielony na Instagramie; źródło: Rudek Gabinety Rehabilitacji Medycznej (@rudek_gabinety_rehabilitacji) • Zdjęcia i filmy na Instagramie
Relacje z użyciem angażujących naklejek
Regularnie publikujemy też relacje z użyciem angażujących naklejek (ankiety, pytania, suwaki oceny), których zadaniem jest zachęcenie do interakcji. Te interaktywne elementy zwiększają zaangażowanie widzów, umożliwiając im aktywne uczestnictwo w tworzonej treści i dając nam cenne informacje zwrotne. Dzięki takim działaniom budujemy silniejszą więź z odbiorcami i zachęcamy ich do częstszego odwiedzania profili.
Działania płatne Facebook Ads
Jednym z elementów naszej strategii było promowanie najpopularniejszych treści wśród określonej grupy odbiorców, zwłaszcza jeśli chodzi o jej określenie pod względem geografii – wszystkie gabinety RUDEK zlokalizowane są w Rzeszowie. Dzięki reklamom regularnie docieramy do osób, które wcześniej nie śledziły fanpage’a gabinetu, a po zobaczeniu promowanych treści zainteresowały się oferowanymi zabiegami. Dziennie reklama dociera średnio do 6-10 tys. odbiorców, co sprawiło, że w ubiegłym miesiącu treści zobaczyło niemal 100 tys. osób:
Kilkoro z nich w odpowiedzi na reklamę przesłało zapytanie przez messenger, prosząc o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących określonych usług. Wzrost zainteresowania zauważamy zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, co potwierdza skuteczność naszej kampanii reklamowej w budowaniu świadomości marki i docieraniu do nowych pacjentów.
Co osiągnęliśmy dzięki naszym działaniom?
Zwiększenie zasięgu: W wyniku naszych działań organicznych, jak i płatnych zasięg konta na Facebooku i Instagramie znacząco wzrósł w porównaniu do poprzednich działań. Treści regularnie docierają do sporego grona odbiorców, co można zaobserwować w statystykach tylko z lipca:
Jak widać powyżej, w lipcu kiedy działania organiczne połączyliśmy z działaniami płatnymi, których celem było dotarcie z treściami do szerokiej grupy odbiorców, zasięg na Facebooku wyniósł ponad 88 tys. co jest wzrostem o 6978,4%! Dzięki treściom opublikowanym na Instagramie (rolki, posty, relacje, reklamy) byliśmy w stanie dotrzeć do prawie 15 tys. odbiorców, co daje równie rewelacyjny wynik wzrostu o 3945,8%.
Oprócz wzrostu zasięgu zanotowaliśmy też wzrost liczby reakcji, komentarzy oraz udostępnień postów. Rolki i filmy wideo przyciągnęły uwagę, co znalazło odzwierciedlenie w liczbie wyświetleń i interakcji z treściami.
Dzięki naszym działaniom odbiorcy w krótkim czasie zaczęli angażować się pod treściami. Powyższy screen pokazuje liczbę reakcji, komentarzy i udostępnień względem opublikowanej rolki.
Większa liczba wiadomości: dodatkowym wskaźnikiem świadczącym o skuteczności naszej kampanii jest liczba wiadomości prywatnych i zapytań o usługi, które gabinet otrzymuje po publikacjach reklamowych. Zauważyliśmy znaczny wzrost liczby osób pytających o szczegóły dotyczące poszczególnych zabiegów, warunki ich przeprowadzenia oraz dostępność terminów.
Podsumowanie
Współpraca z gabinetem rehabilitacyjnym w Rzeszowie pokazuje, jak ważne jest dopasowanie strategii marketingowej do specyfiki branży oraz potrzeb klientów. Dzięki naszym działaniom zwiększamy zasięg i zaangażowanie, ale też świadomość usług i zabiegów medycznych dostępnych dla mieszkańców Rzeszowa i okolic. Widzimy, że bardzo duże znaczenie w publikacjach mają materiały wideo, w których odbiorcy mogą zobaczyć m.in. specjalistów jak i same wnętrza placówek, sal czy urządzeń do zabiegów. Duże znaczenie w skuteczności działań ma jednolita identyfikacja wizualna klienta, jak i fakt, że w nagrywanych materiałach wideo tak chętnie biorą udział specjaliści – rehabilitanci czy fizjoterapeuci z gabinetów RUDEK.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak prezentują się nasze działania dla klienta, odwiedź profile:
- Facebook: https://www.facebook.com/GabinetyRudek
- Instagram: @rudek_gabinety_rehabilitacji
Poprowadzimy dla Ciebie działania w mediach społecznościowych dla branży medycznej
Z doświadczenia wiemy, że komunikacja w social mediach w tej branży jest wyzwaniem i wymaga odpowiedniego podejścia. Dlatego nasze strategie są starannie dostosowane do wymogów prawnych i specyfiki branży, co pozwala budować silną i efektywną obecność online dla naszych klientów. Mamy doświadczenie w prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych m.in. dla sklepu medycznego czy gabinetu dietetycznego oraz stomatologicznego. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej ofercie dla branży medycznej:
Jeśli i ty chcesz prowadzić działania dla prowadzonej działalności odpowiedzialnie i zgodnie z przepisami, a przy tym regularnie pozyskiwać pacjentów, skontaktuj się nami!