Projekt bez tytulu 1 1 Agencja social media, fanpage i reklama na FB. Rzeszów - Emedialni.pl

Jak przygotować swój biznes na święta? Cz.2 – przemyślany marketing to podstawa!

Wiesz już, że w okresie bożonarodzeniowym nic tak nie oddziałuje na odbiorców jak odpowiednio dobrany, emocjonalny przekaz. Social media i publikacje przed świętami Bożego Narodzenia zostały już dogłębnie przeanalizowane. Teraz czas na przyjrzenie się innym elementom, które mają duży wpływ na to, jaką sprzedaż osiągnie Twój biznes w tym okresie.
Zatem, jak przygotować swój biznes na święta i kiedy rozpocząć pracę nad poszczególnymi elementami?

Przygotowanie biznesu na święta

Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy Twoja firma ma okazje zarobić najwięcej w całym roku. Jeśli dotychczas tak się nie działo to może oznaczać, że Twój biznes nie jest odpowiednio przygotowany na ten czas.
W okresie przed świętami należy pamiętać nie tylko o tym, aby odpowiednio zaopatrzyć swój magazyn w produkty, ale przede wszystkim zadbać o odpowiedni marketing, przekaz czy prawidłowe działanie strony internetowej.

  • Po pierwsze musisz zadbać o to, aby Twoja strona internetowa szybko się ładowała oraz była bardzo intuicyjna. Oczywiste jest, że nikt z nas nie chce w nieskończoność oczekiwać, aż dany produkt się załaduje czy doda do koszyka. Jest to niezwykle ważne przede wszystkim w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy odbiorcy często żyją w biegu i nie mają czasu na bezczynność. Strona internetowa, która działa natychmiastowo to jeden z najważniejszych elementów, który ma realny wpływ na zainteresowanie potencjalnych klientów.
  • Po drugie nie należy zapominać o profesjonalnym marketingu. W tej sytuacji warto skorzystać z reklam, które oferuje Google, Facebook czy Instagram. Dzięki reklamie odbiorca może zauważyć Twój produkt i zdecydować się na jego zakup. Doskonale działa to przede wszystkim na odbiorców, którzy nie mają pomysłu na prezent świąteczny dla bliskich.
  • Po trzecie bardzo ważny jest przekaz zachęcający do skorzystania z oferty właśnie Twojej firmy. Rozwiązaniem, które najlepiej sprawdzi się w tej sytuacji jest zaproponowanie darmowej dostawy od określonej kwoty. To pozwoli Ci na osiągnięcie większych dochodów w okresie świątecznym. Odbiorcy uwielbiają darmowe dostawy, dlatego z chęcią dodają do koszyka kolejny produkt, by móc skorzystać z dostawy za darmo.
  • Po czwarte musisz zadbać o odpowiedni content, nie tylko w social mediach, o których już pisaliśmy, ale również na stronie internetowej. Przed świętami warto publikować inspirujące i angażujące wpisy blogowe. Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem jest przedstawienie propozycji prezentów świątecznych dla konkretnych osób oraz umieszczenie linków do tych produktów.

Dzięki powyższym elementom Twój biznes może osiągnąć wyższy wyniki sprzedażowe niż dotychczas. Dlatego warto przygotować dokładny plan działania i odpowiednio go wdrażać. To sprawi, że Twoja firma zostanie zauważona i odbiorcy z chęcią skorzystają z Twoich usług.

Biznes na święta – kiedy rozpocząć działania?

O odpowiedniej promocji należy pamiętać przez cały rok, jednak to właśnie przed świętami Bożego Narodzenia wymaga ona jeszcze większego zaangażowania i nowych, ciekawych pomysłów. Aby działania przyniosły zamierzone efekty należy wdrażać je już na samym początku grudnia. To moment, kiedy rozpoczynają prawdziwe przygotowania do świąt.
W tym czasie odbiorcy kupują pierwsze prezenty i ozdoby świąteczne, dlatego ważne jest, aby wśród tysiąca ofert dostrzegli Twój biznes.
Przygotowaną kampanię marketingową należy wdrażać stopniowo, by nie zarzucić odbiorców wszystkimi informacjami naraz, ponieważ to z pewnością ich nie zainteresuje, a wręcz przeciwnie zniechęci do skorzystania z oferty.
Dodatkowo bardzo ważne jest, aby na bieżąco analizować postępy wdrażanych działań oraz sprawdzać czy strona internetowa cały czas działa prawidłowo.
Już wiesz, jak przygotować swój biznes na zbliżające się święta, w takim razie nie pozostaje Ci nic innego jak działać!
Pamiętaj, że biznes przygotowany na święta to taki, który spełnia oczekiwania odbiorców, działa bez zarzutów, bazuje na emocjach oraz odwołuje się do obecnych, trudnych czasów.

Przewiń do góry