Projekt bez tytulu 2022 11 28T090055.170 Agencja social media, fanpage i reklama na FB. Rzeszów - Emedialni.pl

Jak przygotować swój biznes na święta? Cz.1 – pomysły na publikacje w social mediach

Bez wątpienia grudzień to jeden z najbardziej gorących okresów w roku. Oczywiście nie chodzi tutaj o temperaturę, a o przedświąteczną gorączkę zakupową podczas której biznesy mają szansę na uzyskanie większych obrotów. Jednak, aby tak się stało bardzo ważne jest, aby przygotować odpowiedni plan działania i zacząć wdrażać go w odpowiednim momencie.
Obecne czasy dla wielu firm są bardzo niepewne. Z pewnością w tym roku klienci będą lepiej kontrolować swoje wydatki i ograniczać zakup produktów, które są im najmniej potrzebne. Co stoi za takim zachowaniem klientów? Oczywiście obecna sytuacja gospodarcza w Polsce oraz rosnące koszty życia. Dlatego, jeśli chcesz, aby obecna sytuacja nie odbiła się negatywnie na Twoim biznesie to musisz go odpowiednio przygotować na święta.

Social media na święta

Zacznijmy od social mediów, ponieważ to właśnie one odgrywają bardzo dużą rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz zainteresowania potencjalnych klientów.

Kampanie świąteczne od wielu lat cieszą się największą popularnością. Uwielbiają je zarówno klienci, jak i marketerzy. Nic dziwnego, Święta Bożego Narodzenia z reguły kojarzą się z ciepłem, chwilami spędzonymi w gronie najbliższych i magiczną atmosferą. Zatem, co należy zrobić, aby zyskać zainteresowanie odbiorców w tym najgorętszym okresie w roku?

Należy przede wszystkim stworzyć przekazy, które będą:

  • odwoływać się do określonych emocji,
  • zwracać uwagę na obecne problemy społeczne,
  • przypominać o najważniejszych wartościach firmy, takich jak dobre relacje czy oferowanie najwyższej jakości produktów,
  • angażować odbiorców do określonego działania.

Po wyżej wymienione elementy sięgają jedne z największych firm w Polsce. Z pewnością kojarzysz świąteczną reklamę Allegro: English for beginners, w której starszy mężczyzna uczy się angielskiego z fiszek zakupionych na Allegro, by móc porozumieć się z wnuczką, reklamę IKEI, która pokazuje, ile jedzenia marnuje się w okresie świątecznym czy reklamę Milki: Obdaruj tych, którzy dzielą się sercem, w której dziewczynka podczas prób do koncertu w języku migowym pokazuje starszemu mężczyźnie, o czym jest piosenka. To pokazuje, jak ważne jest odwoływanie się w przekazach do określonych emocji czy problemów.

Pomysły na przedświąteczne publikacje w social mediach

Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy zdecydowanie bardziej jesteśmy podatni na emocjonalne przekazy niż w pozostałych okresach w roku. Dlatego warto jest wykorzystać ten czas, aby zyskać uznanie wśród odbiorców, zbliżyć się do nich i zbudować ciekawą społeczność. Takie działanie sprawi, że będzie miało to odzwierciedlenie w decyzjach zakupowych klientów również w późniejszych okresach, nie związanych ze świętami.

Aby ułatwić Ci tworzenie ciekawych i angażujących przekazów w social mediach przygotowaliśmy kilka propozycji.

  • Stwórz dodatkowe materiały, które ułatwią odbiorcom przygotowanie się do świąt

Czas przed Świętami Bożego Narodzenia to dla wielu odbiorców bardzo intensywny okres, któremu często towarzyszy stres związany z przygotowaniami do tego jakże ważnego święta. Dlatego doskonałym pomysłem jest podarowanie odbiorcom e-booka z przepisami na świąteczne potrawy, prezentownika z pomysłami na prezenty świąteczne dla bliskich czy poradnika z pomysłami na dekoracje świąteczne.

  • Stwórz post, który będzie odwoływał się do wspomnień związanych z tym okresem

Odbiorcy uwielbiają powracać wspomnieniami do wyjątkowych chwil z dzieciństwa, które związane są z okresem bożonarodzeniowym. Zachęć odbiorców do interakcji, do dzielenia się swoimi przeżyciami.

  • Wykorzystaj świąteczną gorączkę zakupową

Jak już wiesz grudzień to bardzo gorący okres, w czasie którego wszyscy się śpieszą, mają mało czasu na przygotowania. Dlatego to doskonały moment na to, aby pokazać, że to ostatnia chwila, aby zakupić potrzebne produkty, by mogły dotrzeć na czas.

  • Podaruj odbiorcom wyjątkowe życzenia świąteczne

To kolejny bardzo ważny element, o którym nie należy zapominać. Pokaż odbiorcom, że są dla Ciebie bardzo ważni i zależy Ci na tym, aby stworzyć przyjazną atmosferę na Twoim profilu. Niech odbiorcy wiedzą, że Twoja firma to przede wszystkim ludzie, którzy tak jak oni obchodzą Święta Bożego Narodzenia.

  • Opublikuj post również w Wigilię

Odbiorcy często sięgają po telefon w przerwie pomiędzy posiłkami czy w oczekiwaniu na przyjazd gości na drugi dzień świąt, by sprawdzić, jak inni spędzają ten wyjątkowy czas. Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że odbiorca dostrzeże Twój post i z chęcią się z nim zapozna.

Czas przedświąteczny może przynieść wiele korzyści firmie, o ile zostanie odpowiednio wykorzystany. Dlatego zacznij działać już teraz i przyciągnij uwagę potencjalnych klientów.

Przewiń do góry