Dzień Matki w świecie reklamy – najlepsze kampanie, które wzruszają i inspirują

Dzień Matki to czas, w którym spotykamy się ze swoimi mamami i obdarowujemy je wyjątkowymi prezentami. Wiele marek często wykorzystuje ten motyw. Poprzez kampanie z okazji Dnia Matki starają się dotrzeć do serc konsumentów wzruszającymi i inspirującymi historiami. Aby uczcić święto wszystkich Matek, postanowiliśmy przedstawić najbardziej pamiętne i emocjonalne kampanie, które powstały z tej okazji w ciągu ostatnich lat. 

Dla wielu firm Dzień Matki jest idealnym „pretekstem” do przygotowania wyjątkowej kreacji marketingowej. Niektóre marki w trakcie tworzenia kampanii stawiają na wzruszenie i silne emocje, a inne na humor lub sentymentalne wspomnienia.  

Na które reklamy warto zwrócić szczególną uwagę? Część z nich być może kojarzycie! 

1. Allegro: “To czego szukasz, jest bardzo blisko…” 

Reklama Allegro opowiada historię matki dziewczynki w wieku szkolnym. Kobieta chce zadowolić swoją córkę, przygotowując dla niej wymarzony strój na bal przebierańców. Prezentuje rożne propozycje ubrań – od stroju dinozaura, mumii czy pszczoły, po skafander kosmonauty. Żadne przebranie nie odpowiada jednak dziewczynce, która woli ubrać czerwoną sukienkę z białymi koralami zamówioną przez Allegro. Powód takiej decyzji wyjaśnia się w trakcie balu, gdy matka ogląda tablicę na ścianie, na której dzieci przedstawiły, kim chcą zostać w przyszłości. Wtedy zauważa swoje zdjęcie z młodości w czerwonej sukni, opatrzone napisem: „chce być jak moja mama”. Filmik jest pełen ciepła i wzruszeń. Pokazuje siłę miłości, determinacji i cierpliwości, którą matki obdarzają swoje dzieci. Kampania stała się viralem, zdobywając miliony wyświetleń. 

2. Rossmann: “Mamy są ważne” 

Kampania Rossmanna podkreśla rolę matek w codziennym życiu, ukazując ich poświęcenie i miłość. Kampania przedstawia różne momenty z życia rodzin, od narodzin dziecka po jego dorastanie. Podkreśla, że młode dziewczynki od najmłodszych lat inspirują się swoimi mamami. Chcą wyglądać tak, jak one, o czym świadczą sceny, w których malują usta ulubioną szminką matki lub ubierają się w taki sam sposób. Ta reklama jest hołdem dla wszystkich mam, ponieważ zwraca uwagę na to, że są niezastąpione na każdym etapie dojrzewania. 

3. Grab Official: “Some gifts take time…” 

Reklama Grab w humorystyczny sposób nawiązuje do popularnego pytania zadawanego przez matki do dorosłych dzieci – kiedy doczekam się wnuków? W trakcie rodzinnego obiadu syn pyta się matki, co chce dostać z okazji swojego święta. Ta zdecydowania odpowiada, że… wnuczka. W tym momencie mężczyzna wstaje i zaprasza swoją żonę do tańca, po czym zabiera ją prosto do sypialni… Marka sygnalizuje jednak wtedy, że niektóre prezenty wymagają czasu! Kampania tajskiej firmy Grab stara się zatem rozbawić odbiorcę, tym samym jest zupełnie innym, nieco mniej typowym przykładem kreacji z okazji Dnia Matki. 

4. OPPO Reno 7 Pro: „Niezapomniane zdjęcia” 

Chińska marka telefonów w 2022 roku przygotowała reklamę z okazji Dnia Matki, w której rodzeństwo w ramach prezentu dla mamy próbuje odtworzyć rodzinne zdjęcia z czasów, gdy byli jeszcze dziećmi. W tym celu przeglądają papierowe albumy, poszukują odpowiednich ubrań i fotografują się za pomocą telefonu. Reklama przedstawia zatem sentymentalny powrót do czasów dzieciństwa. Zachęca do wspólnego wspominania rodzinnych historii i doceniania radosnych momentów spędzanych z mamą. 

5. Procter & Gamble: „Thank you, Mom” 

Ostania wymieniona przez nas reklama jest nieco starsza od pozostałych. Została opublikowana w 2012 roku, ale do tej pory zalicza się ją do grona kultowych kampanii z okazji Dnia Matki. Marka Procter & Gamble w swoim spocie podkreśla rolę mam w rozwijaniu dziecięcych pasji. Reklama pokazuje, jak duży wpływ na sukcesy sportowców mają ich matki. Codziennie budzą swoje dzieci o wczesnych porach, przygotowują im zdrowe śniadania i odwożą na treningi. Efekty tych działań widać pod koniec reklamy, gdy zaprezentowane są momenty, w których bohaterowie zdobywają olimpijskie medale. Marka w taki sposób zwraca uwagę na to, że to właśnie matki stoją z sukcesem wielu wybitnych sportowców. 

Dzień Matki to doskonała okazja dla marek, aby pokazać swoje wsparcie dla matek na całym świecie. Historie pełne miłości mają moc inspiracji i wzruszenia. A reklamy, które wywołują emocje i poruszają serca odbiorców, często pozostają w pamięci na długo. Każda z tych kampanii ukazuje różne aspekty macierzyństwa, przypominając nam, jak ważne są nasze mamy w codziennym życiu. Nie zapominajmy o tym! 

Michał Nieroda

Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem i ogromną pasją do słowa pisanego. Zajmuje się tworzeniem artykułów blogowych, tekstów reklamowych i innych treści marketingowych