W jaki sposób można promować branżę medyczną w social mediach?

W jaki sposób można promować branżę medyczną w social mediach?

Każdy z nas z pewnością dostrzega, jak dużo czasu poświęcamy na korzystanie z Internetu. Niejednokrotnie mając jakiś problem czy szukając odpowiedzi na nurtujące pytania, z chęcią sięgamy po rady „wujka Google”.

Bliżej przyjrzała się temu firma Hootsuite. Z raportu, który przygotowała wynika, że na surfowanie po Internecie poświęca się aż 6 godzin 44 minuty w ciągu dnia i dotyczy to osób w wieku od 16 do 64 lat. Badanie to przedstawia również, ile w tym czasie poświęcamy uwagi na przeglądanie social mediów – są to 2 godziny dziennie.

Z racji tak dużej popularności mediów społecznościowych z portali tych z chęcią korzystają różni specjaliści z branży medycznej, którzy dostrzegają potencjał social mediów.

Podpowiadamy, jakie możliwości oferują specjalistom serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy TikTok i dlaczego warto wykorzystać je do promocji swojego gabinetu.

Spis treści

Social media, a promowanie

Portale społecznościowe dają spore możliwości dzielenia się informacjami o gabinecie czy usługach oferowanych przez specjalistów.

  • Facebook i Instagram

Facebook oraz Instagram to jedne z najpopularniejszych portali społecznościowych, które najchętniej wykorzystują specjaliści z branży medycznej. Na portalach tych możliwe jest umieszczanie zdjęć czy filmików dotyczących usług, które oferuje marka.

Ciekawą opcją, która warto wykorzystać w promowaniu swojego gabinetu jest umieszczanie relacji, czyli krótkich filmików, które widoczne są dla obserwatorów przez 24 godziny. Relacje to funkcja, która z chęcią przeglądana jest przez różnych użytkowników, dzięki czemu cieszą się one dużym zainteresowaniem.

W relacjach specjalista może dzielić się z odbiorcami aktualnościami z obecnego dnia, przedstawić ofertę gabinetu, zachęcić do zapisania się na wizytę czy poinformować o ważnych zmianach zachodzących w gabinecie.

Warto dodać, że właściciel profilu ma możliwość sprawdzenia, ile osób zobaczyło jego relację, a także w jaki sposób na nią zareagowało. Dzięki temu specjalista wie, jakie treści obserwatorzy uważają za ciekawe, a które z nich są pomijane.

  • TikTok

Tik Tok to równie świetna opcja na promowanie branży medycznej. Na tym medium możemy dodawać filmiki opatrzone dostępnymi podkładami muzycznymi, które skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. W prosty i przyjemny sposób można podzielić się tym, co dzieje się w gabinecie, przekazać pacjentom ważne informacje, a także treści edukacyjne w postaci łatwo przyswajalnych nagrań.

Promowanie przez Instagram na przykładzie profilu mamaginekolog

Według danych statystycznych w Polsce z Instagrama korzysta 9,2 miliona osób. Wśród kont są profile lekarzy specjalistów oraz gabinetów medycznych. Jednym z nich jest profil Nicole Sochackiej-Wójcickiej, czyli lekarza o specjalizacji ginekologicznej. Obecnie jej profil na Instagramie obserwuje ponad 880 tysięcy użytkowników.

Na swoim profilu mamaginekolog zamieszcza różne treści zarówno dotyczące jej życia prywatnego, jak i te o specjalistycznej tematyce, dotyczące zawodu, który wykonuje.

Dodatkowo na profilu na Instagramie mamaginekolog umieściła adres swojego bloga, który cieszy się popularnością, zwłaszcza wśród przyszłych i obecnych już mam. Ciekawe zdjęcia, mądre i pouczające opisy z dużym powodzeniem przyciągają obserwatorów, którzy wyrabiają sobie pozytywną opinię o pani doktor. Dzięki byciu obecną w sieci doktor Sochacka-Wójcicka stała się popularna, a kobiety przychylnie się o niej wypowiadają i chętnie zapisują się na wizyty do jej gabinetu ginekologicznego.

Tik Tok, czy to dobre miejsce na promocję gabinetu?

Jeśli, ktoś wątpi w możliwości promowania się poprzez Tik Toka, z pewnością nie widział profilu doktor Ani, czyli lekarza stomatologa, która przybrała Tik Tokowy pseudonim „Stomatolog Dobra Rada”.

Pani Ania jest dyplomowanym lekarzem medycyny estetycznej, którą w mediach społecznościowych śledzi szerokie grono odbiorców. Jej filmiki na Tik Toku podbijają Internet. Daje się ona poznać od strony profesjonalnej lekarki, która w sposób nieco humorystyczny opowiada pacjentom o swojej pracy. Uwzględnia w tym odpowiedzi na najczęściej nurtujące pacjentów pytania. Pod filmikami, aż roi się od komentarzy obserwujących, którzy pozytywnie oceniają panią stomatolog.

Gabinet medyczny w social mediach, czyli gwarancja zwiększenia ilości pacjentów

Pozytywny odzew w sieci zapewnia mamie ginekolog oraz doktor Ani duże grono zadowolonych pacjentów, którzy niejednokrotnie muszą sporo czekać na swoją wizytę z powodu wielu chętnych osób.

Dzięki temu, że dają się poznać w sieci, jako profesjonalne, sympatyczne lekarki z chęcią niesienia pomocy pacjentom i pasją do zawodu, ich popularność i liczba pacjentów nieustannie wzrasta.

Prowadzenie portali społecznościowych, które w założeniu mają promować specjalistę czy gabinet wymaga czasu i pewnych umiejętności. Jako pochłonięty swoją pracą lekarz być może nie masz na to czasu, a niekiedy i sił. Jednak nie musisz się tym przejmować. Nasi eksperci z chęcią zrobią to za Ciebie. Skontaktuj się z nami, a my zadbamy o Twój wizerunek i promocję w sieci.

Monika Szeląg
Monika Szeląg Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.
Najnowsze wpisy
Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz swojego Instagrama

Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz ...

29 stycznia, 2025

Chcesz tworzyć reelsy, które przyciągają uwagę? Odpowiednie zmontowanie video, dodawanie muzyki i przygotowanie napisów w edytorach aplikacj...

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego zastosowania

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego z...

17 grudnia, 2024

Real-time marketing (RTM) pozwala markom reagować na bieżące wydarzenia i aktualne trendy w czasie rzeczywistym. To sposób na budowanie zaan...

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

26 listopada, 2024

Instagram to nie tylko miejsce na ładne zdjęcia – to wirtualne pole walki o uwagę odbiorców. Aby wyróżnić się na tle innych i rozwinąć swoje...