Równość płci w miejscach pracy – Cykl Kariery

Równość płci w miejscach pracy – Cykl Kariery

Menstruacja to naturalny, biologiczny proces, który dotyczy blisko połowy społeczeństwa, a mimo to na całym świecie kobiety oraz inne osoby menstruujące są z tego powodu wykluczane i stygmatyzowane. Miesiączka ciągle pozostaje tematem tabu, o którym się nie mówi, mężczyźni uważają, że nie wypada zaczynać tego tematu w miejscu pracy, a kobiety często wstydzą się tego, że mają miesiączkę i muszą wyjść do toalety. Takie postępowanie jest bardzo krzywdzące dla kobiet, które są dyskryminowane i nierówno traktowane przez swoich pracodawców.

Aby przeciwdziałać takim zachowaniem i zwiększyć świadomość społeczeństwa dotyczącą zdrowia menstruacyjnego powstał projekt Cykl Kariery, którego inicjatorką jest Dominika Kulczyk – prezeska Kulczyk Foundation.

Spis treści

Program Cykl Kariery – pierwszy krok do równości płci

Cykl Kariery to ogólnopolski program skierowany do pracodawców z całej Polski stworzony przez Kulczyk Foundation przy współpracy z Polską Radą Biznesu, Pracodawcami RP, Okresową Koalicją i Sukcesem Pisanym, Szminką. Jego głównymi celami jest zwrócenie uwagi na równość płci, dostrzeżenie podstawowych potrzeb kobiet oraz pomoc w stworzeniu przyjaznych miejsc pracy dla wszystkich pracowniczek i pracowników, bez względu na płeć.

Pierwsza edycja programu Cykl Kariery chce szczególną uwagę zwrócić przede wszystkim na kwestię zdrowia menstruacyjnego. Bardzo często kobiety oraz inne osoby menstruujące stoją przed wieloma wyzwaniami, z którymi muszą się zmierzać w trakcie miesiączki w miejscu pracy. A przecież ten naturalny proces, w żaden sposób nie powinien być przeszkodą w rozwijaniu się i w zdobyciu równych szans na zawodowym polu.

Jak zaznacza prezeska Kulczyk Foundation Dominika Kulczyk, poprzez uruchomienie programu Cykl Kariery, chcą zmienić świat na wolny od dyskryminacji i nierówności, pozbawiony barier i ograniczeń.

Łamiemy tabu dotyczące menstruacji i dołączamy do programu Cykl Kariery

Menstruacja wciąż pozostaje tematem wstydliwym i ignorowanym. Z badań przeprowadzonych przez Kulczyk Foundation wynika, że 17% kobiet w Polsce z powodu miesiączki zdarzyło się nie pójść do pracy lub szkoły. Natomiast co dziesiąta Polka musiała się zwolnić ze szkoły lub pracy z powodu braku podpaski czy tamponu w czasie okresu. Podpaski czy tampony w miejscach pracy to niezbędne elementy wyposażenia, tak samo jak papier toaletowy czy mydło.

Dołączając do programu Cykl Kariery, chcemy budować równościowe środowisko, ponieważ zależy nam zdrowiu i dobrym samopoczuciu pracowniczek i pracowników naszej firmy. Wierzymy, że Cykl Kariery to pierwszy krok do zmian w Polsce. Razem z programem Cykl Kariery i innymi markami, które do niego dołączyły, przede wszystkim chcemy:

  • zadbać o zdrowie menstruacyjne w naszym miejscu pracy;
  • stworzyć przestrzeń, w której każdy, bez względu na płeć, może się w pełni realizować;
  • zapewnić bezpłatny dostęp do środków higienicznych takich jak podpaski czy tampony oraz bezpiecznych miejsc zmiany i utylizacji środków menstruacyjnych;
  • zwiększyć świadomość wśród wszystkich pracowników, na temat zdrowia menstruacyjnego.

Cykl Kariery pokazuje, że równość płci powinna występować w każdym miejscu.

Emedialni
Emedialni
Najnowsze wpisy
Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz swojego Instagrama

Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz ...

29 stycznia, 2025

Chcesz tworzyć reelsy, które przyciągają uwagę? Odpowiednie zmontowanie video, dodawanie muzyki i przygotowanie napisów w edytorach aplikacj...

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego zastosowania

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego z...

17 grudnia, 2024

Real-time marketing (RTM) pozwala markom reagować na bieżące wydarzenia i aktualne trendy w czasie rzeczywistym. To sposób na budowanie zaan...

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

26 listopada, 2024

Instagram to nie tylko miejsce na ładne zdjęcia – to wirtualne pole walki o uwagę odbiorców. Aby wyróżnić się na tle innych i rozwinąć swoje...