Instagramowe triki. Poznaj wskazówki, które pozwolą rozwinąć twoje konto

Instagramowe triki. Poznaj wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twoje konto 

Prowadzisz konto na Instagramie i poszukujesz tipów, dzięki którym zyskasz nowych obserwujących? A może masz ciekawe pomysły na content, ale nie wiesz, jak je przedstawić w interesujący sposób? Wystarczy zastosować kilka Instagramowych trików, dzięki którym Twoje posty, będą ciekawsze. Ten artykuł z pewnością dostarczy Ci ważnych wskazówek do tego, w jaki sposób przyciągnąć uwagę odbiorców.

Spis treści

Instagramowe triki, które pozwolą zwiększyć liczbę obserwujących

Aby zwiększyć liczbę obserwujących na swoim Instagramie, pamiętaj o regularnej aktywności. Publikowane treści powinny być zróżnicowane. Najlepiej dodawaj posty i twórz Instastories rano (dużo osób przegląda Instagrama po przebudzeniu) lub w porach popołudniowych, ze względu na większą aktywność użytkowników po pracy. Pamiętaj także o innych instagramowych trikach. Polecamy:

  • Stosowanie tych samych filtrów do zdjęć – dzięki temu całokształt Twojego profilu będzie wydawał się bardziej profesjonalny i spójny.
  • Zadawanie pytań do obiorców – w ten sposób uzyskasz silną relację pomiędzy Tobą a obserwatorem.
  • Zamieszczanie wszystkich istotnych informacji w swoim Bio – to jeden z pierwszych elementów, które odbiorca widzi po wejściu w dany profil na Instagramie.
  • Dodawanie ankiet – to świetny sposób na zwiększenie interakcji z obserwującymi.
  • Zamieszczanie hashtagów (od 5 do 30) – w ten sposób Twoje posty znajdą się w odnośnikach z grupami kategorii. To z pewnością zwiększy Twoje zasięgi. Najlepiej, jeśli hashtagi związane są z branżą, w której działa Twoja firma lub nawiązują do tematyki zamieszczonego posta. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie hasztagów z lokalizacją.

Jak zrobić karuzelę na Insta, która zwróci uwagę innych?

Jeśli poprzez karuzelę chcesz przedstawić historię, w slajdzie pierwszym umieść nagłówek, a w drugim wprowadzenie do danego tematu. W slajdach od trzeciego do siódmego powinieneś starać się utrzymać zainteresowanie odbiorcy oraz przestawić główny temat danego zagadnienia. Pamiętaj, aby używać krótkich, lecz treściwych zdań. W dwóch kolejnych slajdach podsumuj dane zagadnienie. Jeśli chodzi o slajd ostatni, zadbaj o to, aby był nawoływaniem do reakcji ze strony odbiorcy.

Grafiki możesz przygotować w dowolnym programie. Zadbaj o to, aby dodany na nich tekst nie był przytłaczający. Na pojedynczym slajdzie nie powinno znaleźć się więcej niż dwa lub trzy zdania. Pamiętaj o zamieszczeniu obrazków – mogą to być również emotikony. Bardzo ważnym aspektem jest to, aby każda z grafik wyróżniała się podobną kolorystyką i stylem, ponieważ razem tworzą jedną całość. Warto też pamiętać o odpowiednim rozmiarze grafik. Sprawdź aktualne wymiary grafik na social mediach!

Pamiętaj, funkcja panoramy, która dostępna jest w przypadku postów karuzelowych, pozwala dodawać zdjęcia i filmy bez przycinania. Dzięki niej możesz w łatwy i płynny sposób opowiedzieć historię, wykorzystaj to!

Karuzela to format, który angażuje odbiorców, ponieważ zachęca ich do przewijania kolejnych slajdów. Algorytm Instagrama uznaje wtedy treści za interesujące (warto pamiętać, że w wersji desktopowej wyświetlają się wszystkie zdjęcia jednocześnie).

Karuzela na Instagramie – jaki trik proponujemy?

Mimo, że posty karuzelowe na Instagramie nie są nowością, to nie każdy wie, w jaki sposób z nich korzystać. Pamiętaj, że karuzele możesz zastosować wtedy, gdy chcesz pokazać obserwującym jakąś zmianę. To instagramowy trik, o którym powinni wiedzieć nie tylko prywatni użytkownicy. Zamieszczenie na firmowym profilu zdjęcia przed i po wizycie klientki u fryzjera lub kosmetyczki będzie dobrze prezentowało się w formie karuzeli. Tego typu treści dodawać mogą także architekci wnętrz – np. metamorfoza mieszkania (efekt przed i po).

Instastory widoczne dłużej niż 24h

Instastories są dostępne dla innych użytkowników tylko przez 24 godziny od momentu ich publikacji. Jeśli chcesz, aby Twoją relację można było obejrzeć później, skorzystaj z możliwości zapisywania wyróżnionych relacji (funkcja Highlights. Dzięki temu treści, które uważasz za wartościowe zostaną na dłużej na Twoim profilu. Zrobisz to w bardzo prosty sposób:

  • na swoim profilu kliknij okno “nowe” i w sekcji “wyróżniona relacja” wybierz, które Instastory chcesz zapisać. Nazwij je i dodaj krótki tekst.

Reelsy – sztuczka, która zwiększy ich zasięg

Stworzyłeś ciekawego reelsa i nie wiesz, w jak sposób zwiększyć jego zasięg? Mamy dla Ciebie instagramowy trik! Opublikuj zapowiedź swojego reelsa na Instastories, dodaj odnośnik i zachęć do obejrzenia całości. Być może część osób przeoczyła go na swoim wallu, a po zobaczeniu relacji z fragmentem reelsa, samodzielnie wyszuka całości.

Warto pamiętać, że aby forma dotarcia do odbiorcy za pomocą Instagrama była skuteczna, trzeba działać umiejętnie. W celu zwiększenia zasięgów musisz działać systematycznie i wykazać się kreatywnością. Bez względu na to, czy jesteś zwykłym użytkownikiem czy prowadzisz profil firmowy, pamiętaj o tym, aby Twój profil był spójny. To najważniejszy aspekt w prowadzeniu efektywnych mediów społecznościowych.

Michał Nieroda
Michał Nieroda Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem i ogromną pasją do słowa pisanego. Zajmuje się tworzeniem artykułów blogowych, tekstów reklamowych i innych treści marketingowych
Najnowsze wpisy
Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz swojego Instagrama

Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz ...

29 stycznia, 2025

Chcesz tworzyć reelsy, które przyciągają uwagę? Odpowiednie zmontowanie video, dodawanie muzyki i przygotowanie napisów w edytorach aplikacj...

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego zastosowania

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego z...

17 grudnia, 2024

Real-time marketing (RTM) pozwala markom reagować na bieżące wydarzenia i aktualne trendy w czasie rzeczywistym. To sposób na budowanie zaan...

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

26 listopada, 2024

Instagram to nie tylko miejsce na ładne zdjęcia – to wirtualne pole walki o uwagę odbiorców. Aby wyróżnić się na tle innych i rozwinąć swoje...