Co powinien zawierać profesjonalny profil na LinkedInie?

Co powinien zawierać profesjonalny profil na LinkedInie?

LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który dostępny jest w ponad 20 wersjach językowych. Celem LinkedIna jest ułatwienie kontaktów zawodowo-biznesowych. Pracodawca zamieszcza na tym portalu oferty pracy, a osoba poszukująca zatrudnienia przedstawia siebie i swoje umiejętności w krótkim opisie, oraz załącza na profilu swoje CV.

Co powinien zawierać profesjonalny profil na LinkedInie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Spis treści

Dla kogo jest LinkedIn?

Linkedln to platforma tak naprawdę dla każdego. Dla pracodawcy, który oferuje propozycje pracy, jak i dla studenta, który szuka pierwszego zatrudnienia. To również świetne rozwiązanie dla osoby, która chce zmienić obecną pracę lub po dłuższej przerwie wraca do branży i szuka stanowiska. To portal idealny dla każdego, jeśli chodzi o drogę zawodową. Profil na LinkedInie to taka wizytówka online, która ma bardzo duży zasięg i jest niezwykle pomocna w znalezieniu pracy.

Jak stworzyć profesjonalny portal na LinkedInie?

Na to składa się kilka kluczowych aspektów, o które warto zadbać, ponieważ profesjonalny profil na pewno daje większe możliwości na znalezienie dobrej pracy. Tworząc profil na Linkedlnie należy zwrócić szczególną uwagę, na takie elementy jak zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, nagłówek, CV oraz podsumowanie.

Zdjęcie profilowe

Warto zainwestować w profesjonalne zdjęcie, ponieważ jest to jeden z pierwszych elementów ocenianych przez odbiorców. Warto pamiętać również o odpowiednim, eleganckim ubiorze, który z pewnością będzie atutem w oczach pracodawcy.

Zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle, to kolejny bardzo ważny element, na który warto zwrócić uwagę, tworząc profil na Linkedlnie. Odpowiednio dobrane zdjęcie w tle doda profesjonalizmu profilowi. Stanie się on atrakcyjniejszy i z pewnością zwróci uwagę potencjalnego pracodawcy, który odniesie wrażenie, że dbasz o każdy szczegół. Pamiętaj, aby zdjęcie to było przemyślane i doskonale komponowało się z całym profilem.

Nagłówek

To główna część naszego profilu, niezwykle ważna dla pracodawcy. Nagłówek powinien zawierać w sobie: imię i nazwisko, stanowisko, branżę, lokalizację i słowa klucze. Limit znaków w nagłówku wynosi 120. To niewiele by się wykazać, dlatego bardzo ważne jest, aby krótko, a konkretnie opisać siebie i to, czym się zajmujesz, jakie masz wykształcenie oraz co potrafisz.

Dla skondensowania wszystkiego, co chcemy przekazać, powinniśmy używać pojedynczych fraz.

Przykładowa treść nagłówka:

„Anna Kwiatkowska

Asystentka stomatologiczna/Stomatologia zachowawcza/Stomatologia dziecięca/Asystentka do dzieci niepełnosprawnych/Asystentka biegła w angielskim

Rzeszów, woj. Podkarpackie, Polska”.

Dzięki takiemu zastosowaniu słów kluczowych dajesz pracodawcy większą szansę na znalezienie Twojego profilu, a tym samym zyskujesz większą możliwość znalezienia pracy.

Profesjonalnie stworzone CV

Jako osoba szukająca pracy musisz skrupulatnie przemyśleć swoje CV, aby było ono przejrzyste i zawierało najważniejsze, a przede wszystkim zgodne z prawdą informacje.

Podsumowanie

Podsumowanie to bardzo ważny element profilu, który musi zawierać pomocne dla pracodawcy informacje. W podsumowaniu powinny być odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czym się zajmujesz?
  • W czym jesteś najlepszy?
  • Co wyjątkowego możesz zaoferować (przydatna umiejętność)?
  • W czym zawodowo czujesz się najlepiej?

Dlaczego warto założyć profil na Lindeklnie?

Bez sprawdzania milionowych ilości ofert, możesz spokojnie zaczekać na propozycje pracy od różnych pracodawców i uniknąć zbędnego stresu. Na Twoim koncie będą pojawiać się dopasowane do Twoich potrzeb informacje o rekrutacjach, które mogą Cię zainteresować.

Bardzo dużo rekruterów ma swoje profile na portalu LinkedIn, a więc to ogromna szansa, aby praca sama znalazła Ciebie jako zainteresowanego. Dodatkowo osoba szukająca zatrudnienia poprzez dobrze stworzony profil może budować swój pozytywny wizerunek. Ma również możliwość utrzymywania kontaktu z byłymi pracownikami, a nawet może podglądać znajomych i inne osoby, które osiągnęły już sukcesy na polu zawodowym.

Profesjonalny profil na LinkedInie gwarancją szybkiego znalezienia pracy

Profil stworzony w sposób profesjonalny ma o wiele większą szansę na powodzenie. Dlatego warto zastosować się do powyższych wskazówek i zaprezentować się tak, aby u potencjalnego pracodawcy wywołać pozytywne odczucia. Przełoży się to z pewnością na Twój sukces w samym znalezieniu pracy, jak i później na lepszy kontakt z pracodawcą, który już od początku będzie wiedział, że jesteś kompetentną osobą.

Monika Szeląg
Monika Szeląg Specjalista od mediów społecznościowych z ponad 5 letnim stażem. Prowadzi komunikację marek na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, YouTube a także na TikTok'u. Współpracuje z influencerami i tworzy zaangażowane społeczności wokół marek.
Najnowsze wpisy
Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz swojego Instagrama

Top 5 aplikacji do tworzenia reels’ów – z nimi rozwiniesz ...

29 stycznia, 2025

Chcesz tworzyć reelsy, które przyciągają uwagę? Odpowiednie zmontowanie video, dodawanie muzyki i przygotowanie napisów w edytorach aplikacj...

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego zastosowania

Co to jest Real-time marketing? Omawiamy przykłady skutecznego z...

17 grudnia, 2024

Real-time marketing (RTM) pozwala markom reagować na bieżące wydarzenia i aktualne trendy w czasie rzeczywistym. To sposób na budowanie zaan...

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

10 sposobów na zwiększenie zasięgów na Instagramie!

26 listopada, 2024

Instagram to nie tylko miejsce na ładne zdjęcia – to wirtualne pole walki o uwagę odbiorców. Aby wyróżnić się na tle innych i rozwinąć swoje...