5 metod weryfikacji wizytówki Google Moja Firma

Aby w pełni korzystać z możliwości Wizytówki Google najpierw należy ją zweryfikować. Weryfikacja Wizytówki Google nie tylko potwierdza autentyczność Twojej firmy, ale także pozwala na pełne zarządzanie jej profilem. Bez weryfikacji, Twoja firma nie może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania lub może być mniej widoczna dla potencjalnych klientów.  

Dostępne metody weryfikacji Wizytówki Google 

Google oferuje kilka metod weryfikacji wizytówki. Poniżej znajdziesz opis dostępnych metod:  

1. Telefon lub SMS – kod weryfikacyjny  

Numer telefonu, który podajesz w wizytówce służy nie tylko do skontaktowania się z Tobą, ale również do weryfikacji Twojej wizytówki. Google wyśle kod weryfikacyjny na ten numer przez SMS lub przeprowadzi automatyczne połączenie telefoniczne. Aby zweryfikować swoją firmę, wystarczy wprowadzić otrzymany kod w panelu Google Moja Firma.  

2. Nagranie filmu 

Google może poprosić Cię o nagranie filmu, który pokaże Twoją firmę. W filmie powinieneś pokazać budynek wewnątrz i z zewnątrz, oznakowanie firmy, a także inne elementy, które potwierdzą autentyczność Twojego biznesu, np. numer budynku, szyld, samochód firmowy przed budynkiem.  

Szczegółowe instrukcje dotyczące tej metody znajdziesz na stronie Suportu Google 

3. E-mail 

Niektóre firmy mogą mieć możliwość weryfikacji poprzez e-mail. W takim przypadku Google wyśle kod weryfikacyjny na adres e-mail podany w wizytówce. Podobnie jak w przypadku weryfikacji telefonicznej, kod należy wprowadzić w panelu Google Moja Firma.  

4. Rozmowa wideo na żywo 

Dla firm, które wymagają dodatkowego potwierdzenia, Google oferuje możliwość weryfikacji przez rozmowę wideo na żywo. Przed przystąpieniem do weryfikacji sprawdź Twoje urządzenie mobilne i możliwość dołączenia do rozmowy wideo na żywo. Podczas rozmowy na żywo przedstawiciel Google będzie chciał zweryfikować, czy jesteś rzeczywistym właścicielem podanego adresu. Możesz być poproszony o pokazanie na filmie znaków charakterystycznych np. nazwy ulicy, wnętrza firmy, np. logo firmy czy produktów na półkach. Lub może to być obsługa punktów sprzedaży, wejście do magazynu lub otwieranie siedziby firmy. Ta metoda jest bardziej czasochłonna.  

5. Poczta tradycyjna i kod weryfikacyjny 

Kod weryfikacyjny zostanie przesłany do Ciebie pocztą. Otrzymasz list z kodem na podany w wizytówce adres. Po jego otrzymaniu, kod należy wprowadzić w panelu Google Moja Firma.  

Ważne! W momencie oczekiwania na kod nie zmieniaj nazwy firmy, adresu ani kategorii firmy oraz nie proś o ponowny kod.  

Kod weryfikacyjny powinien dotrzeć w ciągu 14 dni. Pamiętaj, aby nie ujawniać kodu, który otrzymasz, ponieważ jest on przypisany wyłącznie do Twojej firmy.  

Natychmiastowa weryfikacja 

W niektórych przypadkach weryfikacja przebiega natychmiastowo. Zdarza się tak w momencie, gdy Twoja witryna przeszła już weryfikację w narzędziu Google Search Console. W takiej sytuacji nie wyświetli Ci się przycisk “Weryfikuj” i będzie można od razu przejść do edycji profilu.  

Metody weryfikacji Wizytówki Google są określone z góry i nie można ich zmieniać lub wybierać spośród dostępnych opcji.  

Katarzyna Łysiak
Katarzyna Łysiak Specjalistka od ruchu organicznego. Z powodzeniem tworzy i realizuje strategie SEO zarówno ogólnopolskie jak i lokalne
Najnowsze wpisy
Instagram pod lupą – zasięgi, wyświetlenia, kliknięcia w Instagram Insights

Instagram pod lupą – zasięgi, wyświetlenia, kliknięcia w I...

27 marca, 2025

Planujesz swoją strategię – publikujesz posty na Instagramie, masz zasięgi, wyświetlenia, budujesz społeczność, ale czy sprawdzasz i analizu...

Konferencja Let’s talk about IT – eMedialni partnerem wydarzenia

Konferencja Let’s talk about IT – eMedialni partnerem wydarzenia

11 marca, 2025

Za nami VII edycja konferencji Let’s talk about IT! Jako eMedialni mieliśmy zaszczyt być partnerem tego wydarzenia. Wsparcie tego projektu b...

Targi eTrade Show i RemaDays 2025 – eMedialni podczas najważniejszych wydarzeń w branży

Targi eTrade Show i RemaDays 2025 – eMedialni podczas najważniej...

11 lutego, 2025

Coraz większa liczba innowacyjnych rozwiązań technologicznych pomaga usprawniać logistykę i proces sprzedaży internetowej. O najważniejszych...